eMac G5.. hvor blir den av?

Diskusjon rundt Apples iMac

eMac G5.. hvor blir den av?

Innleggav kaspartu » tir 16.11.2004 18:57

Det hersket endel rykter rundt en ny eMac for noen uker siden, men det har stillnet. Noen som vet noe mer? driver på å vurdere en hjemmemac i tillegg til de bærbare, og venter i spenning!

-k

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 16.11.2004 19:01

iMac G5 1.6GHz koster da ikke så mye mer enn en eMac G4 koster i dag. Hvorfor ikke kjøpe iMac? :)

AppleStore Norge
iMac G5 1.6GHz (Combo) kr 11990,- inkl.mva
eMac G4 1.25GHz (SuperDrive) kr9490,- inkl.mva
Sist endret av thomasb den tir 16.11.2004 19:41, endret 1 gang

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav kaspartu » tir 16.11.2004 19:10

vet ikke helt hvor du får prisene dine fra, på apple.no koster eMac G4 1,25 med superdrive 9490,- og forskjellen opp til iMac med superdrive er 4,5 tusen. regner jo med eMacen ikke vil hoppe så veldig i pris når g5 versjonen kommer, og tror den kan bli et ypperlig alternativ.

for å være styggærlig, så syns jeg iMacen er noe serlig fin, den gir meg en volsom plastikk følelse !! hver sin smak...

-k

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Macca » tir 16.11.2004 19:14

kaspartu skrev:for å være styggærlig, så syns jeg iMacen er noe serlig fin

Helt enig, den er kjempefin! :wink:

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav kaspartu » tir 16.11.2004 19:17

ok, glemte et ord... mener faktisk at den ikke er noe særli fin!

-k

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 16.11.2004 19:46

Beklager, jeg mente å skrive 9490 :)

For å være helt erlig, synes jeg eMac virkelig er stygg. CD/DVD-drevet på den maskinen er noe av det værste jeg har hørt. Det smeller så man nesten skvetter når skuffen lukkes igjen.

Men, men... vil man ha eMac, så vil man ha eMac :) Ditt valg.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 16.11.2004 20:29

eMac har kanskje ikke det mest spennede designet, men jeg syns nå alikevel den ligger over ganske så mange PCer... G5-prosessor kommer ikke til å komme i eMacene før G6-prosessoren kommer, og det vil ta år... Den kommer nok til å få kjappere prosessorer, men for øyeblikket ser det ut til at disse blir av en ny type G4-prosessorer. De aller raskeste prosessorene er reservert for business-maskinene. Altså: Power-serien.

:o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav netromac » tir 16.11.2004 23:24

Når prisforskjellen mellom iMacen og eMacen er så liten (ja 2500 kr er lite JA) så er det idiotisk (unnskyld) å kjøpe eMac. iMac er jo bare så utrolig mye bedre. Man kan jo bare begynne å liste opp, prosessor, ghz, ram, bus-hastighet, harddisker skjerm, nevnte jeg prosessor ???

Dere skjønner tegninga.

Jeg var også litt tvilende til designet i begynnelsen, men etter å ha sett og brukt en live så har jeg blitt solgt. Utrolig fet maskin. Synd den ikke kommer med et bedre skjermkort.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]