Aluminium skin til iMac'en ?

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav admin » man 22.11.2004 17:35

Den nye iMacen er jo den mest sexy Macen Apple har hatt på år og dag.. Så ren, stilig og gjennomført god design skal man lete lenge etter.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav smacmac » man 22.11.2004 19:09

admin skrev:Den nye iMacen er jo den mest sexy Macen Apple har hatt på år og dag.. Så ren, stilig og gjennomført god design skal man lete lenge etter.


Men jeg, dama til LileHjelper og noen til synes den er noe tjukk.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav hansi » man 22.11.2004 19:12

smacmac skrev:
admin skrev:Den nye iMacen er jo den mest sexy Macen Apple har hatt på år og dag.. Så ren, stilig og gjennomført god design skal man lete lenge etter.


Men jeg, dama til LileHjelper og noen til synes den er noe tjukk.



ha i baktanke når du ser på den at du ikke bare ser på skjermen, men også hele maskina!

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav smacmac » man 22.11.2004 20:55

Ja klart, men den ser tjukk ut alikavel fordi man tror man bare ser på en skjerm. Riktignok blir man veldig positivt overrasket av å få vite at det er hele maskinen, men den blir ikke fin av det.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Munin » man 22.11.2004 21:21

Jeg kan ikke la være, så her kommer det:

Hvis kjerringa skal velge datamaskin til deg er du tøffel. Basta. Uansett, du kan ikke basere deg på at: nei, den vil ikke jeg ha for den er ikke fin. Den tar seg ikke godt nok ut for kontoret, stua eller whatever. Det er faktisk andre ting som kommer inn i bildet. Ytelse kanskje!!!!

At Apple maskiner er fine å se på er jo bare en bonus. Det er den enkleste, sikreste og beste plattformen som finnes på markedet i dag.

Nei... Du får heller stikke å kjøpe deg en grå sliten pc. Gruble deg ihjel over hva du har gjort feil siden du bare sitter der med en blåskjerm. Da går det sikkert opp et lite lys. Skulle ikke ha hørt på kjerringa, skulle heller kjøpt meg en iMac.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav hansi » man 22.11.2004 21:33

Munin skrev:Jeg kan ikke la være, så her kommer det:

Hvis kjerringa skal velge datamaskin til deg er du tøffel. Basta. Uansett, du kan ikke basere deg på at: nei, den vil ikke jeg ha for den er ikke fin. Den tar seg ikke godt nok ut for kontoret, stua eller whatever. Det er faktisk andre ting som kommer inn i bildet. Ytelse kanskje!!!!

At Apple maskiner er fine å se på er jo bare en bonus. Det er den enkleste, sikreste og beste plattformen som finnes på markedet i dag.

Nei... Du får heller stikke å kjøpe deg en grå sliten pc. Gruble deg ihjel over hva du har gjort feil siden du bare sitter der med en blåskjerm. Da går det sikkert opp et lite lys. Skulle ikke ha hørt på kjerringa, skulle heller kjøpt meg en iMac.


You go girl! eller noe sånt no...

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav smacmac » man 22.11.2004 21:53

Med tanke på at WoW faktisk krefer flere MHz fra macer enn PCer syns jeg vi bør passe oss litt fra å snakke om PC ytelsen, det estetiske og lettvinte med å bruke mac må jo være fremtredene. Jeg ville personlig ha gått for en iBook siden den er billig nok og kanskje fin nok, den er jo ikke så tjukk.

Om noen kan vise meg tester som sier at mac er raskest er det fint, men det virker ikke slik å da får vi heller fokusere på at macer er finere, mer stabile, lettere å bruke og appåtil kommer med mye gøy programvare.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav GummiTZ » man 22.11.2004 22:18

smacmac skrev:Om noen kan vise meg tester som sier at mac er raskest er det fint, men det virker ikke slik å da får vi heller fokusere på at macer er finere, mer stabile, lettere å bruke og appåtil kommer med mye gøy programvare.


Én ting er hva en benchmark-test vil vise. En annen ting er hva brukeren vil oppfatte. Det er faktisk relativt stor forskjell på disse to tingene, etter min mening. Kommer rett fra min 2,5GHz Wintel-boks og over på min nye 1,6GHz iMac. Tror vel at Wintel-boksen kunne vunnet benchmarken på streite tester, men i bruk oppleves iMac'en min som SINNSYKT mye heftigere enn PC'en. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg tror oppbyggingen av operativsystemene har mye å si, tror rett og slett at Mac OS X multitasker jevnere, og iogmed at grafikken håndteres av OpenGL og i mye større grad av skjermkortet, så "henger" ikke vinduene og menyene samme pokker hvor hardt mac'en arbeider...

Nå er det null problem å brenne en CD mens jeg syncer iPod'en mens jeg kopierer fra et 2GB stort dmg mens jeg laster ned fra et p2p nettverk mens jeg surfer...uten at noe "henger"... I Windows XP på 2,5GHz boksen kunne jeg gi opp å gjøre noe annet et å bruke notepad mens Nero kokte CD'er...
medlem i 233 måneder
 

Innleggav LilleHjelper » ons 01.12.2004 14:19

Munin skrev:Jeg kan ikke la være, så her kommer det:

Hvis kjerringa skal velge datamaskin til deg er du tøffel. Basta. <klipp> Skulle ikke ha hørt på kjerringa, skulle heller kjøpt meg en iMac.


Hehe :) Vel, vel. De oppvakte her på forumet har sikkert fått med seg at det endte opp med at jeg hørte på kona og ikke kjøpte iMac, men en PowerMac. Så får vi vente å se om ikke både kona og jeg blir fornøyd med det ;)
medlem i 248 måneder
 

Innleggav anderstangen » ons 01.12.2004 14:51

når det gjelder mac vs pc i de fleste tester er det operativsystemet som har mest å si.. Windows XP er generelt dårligere enn Mac OS X, men om du sammenlikner en mac mot en pc med linux vil nok resulatet være mer jevnt.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav subsequent » ons 01.12.2004 15:35

smacmac skrev:Med tanke på at WoW faktisk krefer flere MHz fra macer enn PCer syns jeg vi bør passe oss litt fra å snakke om PC ytelsen, det estetiske og lettvinte med å bruke mac må jo være fremtredene. Jeg ville personlig ha gått for en iBook siden den er billig nok og kanskje fin nok, den er jo ikke så tjukk.

Om noen kan vise meg tester som sier at mac er raskest er det fint, men det virker ikke slik å da får vi heller fokusere på at macer er finere, mer stabile, lettere å bruke og appåtil kommer med mye gøy programvare.


Husk at du må ta forbehold om at de fleste spill er i utgangspunktet laget for og spilles på PC. Du har feks ikke DirectX på Macintosh, noe som de fleste spill bruker og tar nytte av. Dette gjør at de som koder må finne andre løsninger, slik at dette krever mer. Men vi kan jo vente og se. Nå som Xbox2 skal benytte seg av G5 så kansje flere spill vil komme til mac og med bedre ytelse.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav smacmac » ons 01.12.2004 16:46

Finnes det en emulator for å spille xbox spill på PC? Det burde jo gå. Akurat som XBOX 2 spill burde funke på mac.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav EinarJ » ons 01.12.2004 17:00

Det finnes nok ingen XBOX emulator til pc som er veldig nyttig på skrivende tidspunkt, selv om XBOX bare er en PC i kamuflasje, med en nedtrimmet Windows 2000 versjon på (noe som i og for seg burde gjøre emuleringen drittsimpel). Problemet ligger vel i det at XBOX har ett litt sykt krypteringssystem på spilla AFAIK.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron