Photoshop kræsjer!!

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav supah » ons 08.12.2004 17:09

anderstangen skrev:10.000 fonter? hva pokker skal du med det? Vil tro 99% av dem er crap. Selv jobber jeg som grafisk designer og har ca 500 fonter, de fleste av dem har jeg aldri brukt.


Laster ned fontpakker, ikke en og en. Da blir det fort en del fonter. 500 fonter hadde ikke vært nok for meg i hvert fall.

Crap? Nei, dette er nok kvalitet. Ikke no gratis-tull, kun betalte fonter.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav supah » ons 08.12.2004 17:22

SeaLion skrev:I og med at vedkommende også har problemer med Mail, Firefox og en rekke andre program, kan det muligens være på tide å reparere diskrettighetene (tilsvarer omtrent å gjennoppbygge skrivebordet i Classic). I programmappa ligger det ei verktøymappe, der ligger Diskverktøy. Start dette verktøyprogrammet, velg startvolumet og klikk på Reparere diskrettigheter.


Da var det gjort!
Mail har uansett de siste månedene funket bra. Firefox har kræsja et par ganger. Har ikke problemer med andre programmer, og ingen av problemene har vært spesielt store eller meget irriterende. Bare små irritasjonsmoment.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Magnuc » ons 08.12.2004 17:24

supah skrev:
anderstangen skrev:10.000 fonter? hva pokker skal du med det? Vil tro 99% av dem er crap. Selv jobber jeg som grafisk designer og har ca 500 fonter, de fleste av dem har jeg aldri brukt.


Laster ned fontpakker, ikke en og en. Da blir det fort en del fonter. 500 fonter hadde ikke vært nok for meg i hvert fall.

Crap? Nei, dette er nok kvalitet. Ikke no gratis-tull, kun betalte fonter.

Hvordan klarer du å bruke 500 fonter samtidig?
Kan være smart å ha masse fonter tilgjengelig på maskinen, men du kjører ikke i gang Photoshop med 500 fonter aktive! Da ber du om bråk!

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav supah » ons 08.12.2004 17:31

500 fonter i PS går helt fint. Har selvsagt ikke alle fontene tilgjengelige til enhver tid.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav admin » ons 08.12.2004 17:33

Magnuc skrev:At det havner betaversjoner på p2p netverk tviler jeg på at er noe Adobe står for. Dette er isåfall utviklere som ikke klarer å holde programvaren for seg selv. Dette skjer jo også med Apple sitt operativsystem, uten at det er Apple som legger ut betautgavene på p2p netverk.


Det er ikke betaversjoner det er snakk om. Det er de ferdige versjonene, med et internt versjonnummer slik at de kan identifiseres ved oppdatering.

Dette ble kun gjort i Illustrator 10, Photoshop 7 og Golive 6. I CS har dette ikke blitt gjort, men på PC er det jo et aktiveringssprogram som må benyttes for å kunne bruke programmene.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]