Photoshop kræsjer!!

Diskusjon rundt Apples iMac

Photoshop kræsjer!!

Innleggav supah » tir 23.11.2004 21:30

Argh, dette er andre gangen PS kræsjer mens jeg er midt inni et prosjekt! Forbanna irriterende. Jeg trodde jeg ville unngå slike episoder med en dual 2ghz G5, 1.5gb ram. Takler den ikke mail, msn, firefox, musikk og photoshop? Det var ikke en stor operasjon i PS heller. Alt jeg gjorde var å bla gjennom fontene.

Er det kun mer ram som er løsninga her, eller er noe fucka? Dette kan ikke fortsette ass. Takk gud for at jeg fikk lagra før det skjedde. Det fikk jeg nemlig ikke sist! %£¥¢¥¢¶#/*

Takk for hjelp
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Otsego » tir 23.11.2004 21:45

tvilsomt, VELDIG tvilsomt at det er noe med maskinen din. Kan jo være en feil med Photoshop. Det finnes et par updates til G5 maskinene, ta en titt på Adobe sine sider.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav kongen » tir 23.11.2004 22:18

Bruker PS daglig, og har ikke hatt noen problemer,men som det sies er det veldig viktig (har jeg erfart å kjøre oppdateringer.)
Det eneste problemet jeg har hatt, er at PS ikke har blitt innstallert seg riktig.

-----------------------
Powermac dual 2,5 m/4g ram
medlem i 233 måneder
 

Innleggav admin » tir 23.11.2004 22:32

Har sett en del sånne problemer med folk som har piratversjoner av PS. Adobe ryktes nemlig å slippe ut versjoner som ikke kan oppdateres og inneholder en rekke feil på piratmarkedet - rett før de slipper sine orginale programmer.

Disse versjonene kan ikke oppgraderes.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Otsego » tir 23.11.2004 22:34

for å være helt ærlig har jeg hatt tre Photoshop pirat versjoner og det gikk fint ann og oppgradere dem

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav smacmac » tir 23.11.2004 22:38

Takler den ikke mail, msn, firefox, musikk og photoshop?


Lol, ROFLMAO og en rekke andre dumme forkortelser.

Selvfølgelig er det ikke maskinen som er problemet. Kjører selv til tider Safari, GoLive, Photoshop, Adium X og iTunes. Dette går greit, litt sakte, men kreasjer ikke. Jeg har en PB G3 med 384 mb ram og 500 mhz.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Otsego » tir 23.11.2004 22:43

lol, lmao, rofl, roflmao, roflmfao og jeg kunne et par til :/

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav smacmac » tir 23.11.2004 23:07

poznix skrev:lol, lmao, rofl, roflmao, roflmfao og jeg kunne et par til :/


ho ho...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav admin » tir 23.11.2004 23:14

poznix skrev:for å være helt ærlig har jeg hatt tre Photoshop pirat versjoner og det gikk fint ann og oppgradere dem


Japp, men da har du hatt piratkopier av orginale kopier. Det florerer en del kopier rundt på nettet som ikke kan oppgraderes.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Alias » tir 23.11.2004 23:18

litt uklart om det bare er Pshop som krasjer, hvis ikke se nederst på
denne siden

http://mac1.no/community/modules.php?na ... opic&t=784
medlem i 233 måneder
 

Innleggav kuuuli » ons 24.11.2004 0:47

helt i starten var det en piratversjon av Photoshop CS som ikke tastatur-snarveiene fungerte på!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav supah » ons 24.11.2004 1:21

Jeg har ikke piratversjon, og oppdateringene er ubetydelige.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 24.11.2004 2:15

Prøvde å slette Photoshop preferences? Jeg har aldri opplevd at Photoshop krasjer på min maskin.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav supah » tir 07.12.2004 22:18

Jeg leser nå at det er anbefalt å ha en del mer ram enn hva jeg har når jeg skal jobbe med photoshop. Altså, det kan godt være et ram-problem. Faktisk bør jeg ha 1GB ekstra ram, 2.5GB, når jeg jobber med PS. Og om jeg jobber med flere, store programmer, bør jeg ha 4.5GB. Så strengt tatt bør jeg ha 4-5GB, fordi jeg jobber en del med krevende programmer.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav macrules » ons 08.12.2004 0:02

Om du ikke har nok ram så bruker maskinen tilgjengelig diskplass som ram.

Når du så har mange program oppe og tunge bildefiler i photoshop, sjekk da hvor mye ledig plass du har igjen på maskinen. :idea:

Ellers har du kanskje noen korrupte fonter...... :roll:

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]