Photoshop kræsjer!!

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav Jon » ons 08.12.2004 0:06

kuuuli skrev:helt i starten var det en piratversjon av Photoshop CS som ikke tastatur-snarveiene fungerte på!


Det var PARADOX sin release, var feil med cracken. Kom en fix/patch som retta opp problemet. Det var forøvrig også en rip og ikke iso release.

Den var også for pc, ikke for mac. ISO releasene fungerer flott og får updatene funker.. Fungerer ikke updatene fra kilden så slippes det som regel en cracka/patcha version.

Bruker du ps til å tjene penger, så kjøp det. (Dagens moral) :D

Nok offtopic... :D

Jeg tror problemet ditt er fontene dine, har du mange "custom" fonts, så er det nok det. Har vært borti lignende problemer som skyldes fontene, og siden du browsa fontene når ps krasja, så er det vel naturlig å tro det. Eller?

Har du ikke lagt inn andre enn fontene som følger med så vet jeg ikke.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav supah » ons 08.12.2004 0:08

Jeg har vel ca 10.000 fonter, så det er godt mulig. =)
medlem i 245 måneder
 

Innleggav anderstangen » ons 08.12.2004 9:15

10.000 fonter? hva pokker skal du med det? Vil tro 99% av dem er crap. Selv jobber jeg som grafisk designer og har ca 500 fonter, de fleste av dem har jeg aldri brukt.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav SeaLion » ons 08.12.2004 10:15

I og med at vedkommende også har problemer med Mail, Firefox og en rekke andre program, kan det muligens være på tide å reparere diskrettighetene (tilsvarer omtrent å gjennoppbygge skrivebordet i Classic). I programmappa ligger det ei verktøymappe, der ligger Diskverktøy. Start dette verktøyprogrammet, velg startvolumet og klikk på Reparere diskrettigheter.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Magnuc » ons 08.12.2004 10:42

Jon skrev:
kuuuli skrev:helt i starten var det en piratversjon av Photoshop CS som ikke tastatur-snarveiene fungerte på!


Det var PARADOX sin release, var feil med cracken. Kom en fix/patch som retta opp problemet. Det var forøvrig også en rip og ikke iso release.

Den var også for pc, ikke for mac. ISO releasene fungerer flott og får updatene funker.. Fungerer ikke updatene fra kilden så slippes det som regel en cracka/patcha version.

Dette var ikke noen piratversjon i det hele tatt. Det var trailversjonen av Photoshop som du selv kan laste ned fra Adobe sine websider og teste. Hvorfor noen tullinger cracka 30 dagers trailen på denne uten å sjekke at den hadde alle funksjoner som utgaven som ble solgt er jo ganske håpløst.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

nei

Innleggav kuuuli » ons 08.12.2004 11:23

Jeg lasta ikke ned noen trial. Det var en ISO release. det var ikke PARADOX, men OXYGEN.

Men... det var på pc tiden det

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: nei

Innleggav Magnuc » ons 08.12.2004 11:32

kuuuli skrev:Jeg lasta ikke ned noen trial. Det var en ISO release. det var ikke PARADOX, men OXYGEN.

Men... det var på pc tiden det

Det er jo noen som har lastet ned trailversjonen fra Adobe og gjort sånn at 30 dagers prøveperioden forsvinner. Så har de lagt ut en ISO fil på fildelingsnetverkene. At de ikke testet programmet bedre før de cracka det er jo litt rart..

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav macrules » ons 08.12.2004 11:36

Ikke hvis det er Adobe folka som har lagt den ut..... :roll:

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Magnuc » ons 08.12.2004 12:14

macrules skrev:Ikke hvis det er Adobe folka som har lagt den ut..... :roll:

Hvorfor skal de legge ut en cracka versjon av en trailversjon? Adobe har jo 30 dagers testversjoner av Photoshop noe som gjør det meningsløst å legge ut defekte fullversjoner. Dette vil jo skade varemerket mye mer enn det vil heve det!

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav macrules » ons 08.12.2004 12:21

Ja si det....

Magnuc skrev:Dette vil jo skade varemerket mye mer enn det vil heve det!


Så da mener du at det gagner varemerket om folk kan ta i bruk krackede fullversjoner? :roll:

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Magnuc » ons 08.12.2004 13:25

macrules skrev:Ja si det....

Magnuc skrev:Dette vil jo skade varemerket mye mer enn det vil heve det!


Så da mener du at det gagner varemerket om folk kan ta i bruk krackede fullversjoner? :roll:

En cracket fullversjone er jo ikke noe Adobe distribuerer.
Men det er jo ingen tvil om at en cracket versjon av Photoshop som funker er bedre for varemerket enn en som krasjer hele tiden. Det er veldig skjeldent man tenker at grunnen til at programmet jeg bruker funker så dårlig er fordi det er ikke er orginalt.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav macrules » ons 08.12.2004 13:34

Enig i at det er vår oppfattning. Men er det Adobes oppfatning?

Har hørt om flere program (som er lagt ut på p2p nett) at grunnen til at de ikke virker skikkelig er at det er produsenten som har lagt dem ut, med feil!

Men om dette er overparanoide hypoteser med null forankring i virkeligheten, det kan så godt være..... :roll:

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav admin » ons 08.12.2004 14:15

Saken her er vel at Adobe faktisk har sluppet ut versjoner på nettet rett før lansering. Disse versjonene har hatt et annet internt versjon nummer enn de som havner på de orginale CDene i butikkene.

Adobe har gjort dette fordi de vet at før eller senere havner ISOer av deres CDer på nettet og hvis de slipper versjoner som har et annet versjon nummer ut på nettet så kan de senere sperre disse for oppgradering, og dermed prøve å få folk til å kjøpe lisensen. Piratkopiering foregår uansett, det er Adobe klar over.

Adobe versjonene som ikke lar seg oppdatere sender jo også helt sikkert sin versjonskode gjennom Adobe Online. På den måte får Adobe kartlagt omfanget av piratkopiering.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Magnuc » ons 08.12.2004 15:21

At det havner betaversjoner på p2p netverk tviler jeg på at er noe Adobe står for. Dette er isåfall utviklere som ikke klarer å holde programvaren for seg selv. Dette skjer jo også med Apple sitt operativsystem, uten at det er Apple som legger ut betautgavene på p2p netverk.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Magnuc » ons 08.12.2004 15:22

macrules skrev:Enig i at det er vår oppfattning. Men er det Adobes oppfatning?

Har hørt om flere program (som er lagt ut på p2p nett) at grunnen til at de ikke virker skikkelig er at det er produsenten som har lagt dem ut, med feil!

Men om dette er overparanoide hypoteser med null forankring i virkeligheten, det kan så godt være..... :roll:

Discreet er jo et godt eksempel. De la jo ut fullversjoner av 3DSMax på nett slik at alle skulle begynne å bruke det og det funker jo farlig bra! Selv om programmet er veldig dårlig gjennomført med tanke på brukervennlighet så er det sykt mange som bruker det.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]