Vurderer ny g5 sterkt

Diskusjon rundt Apples iMac

Vurderer ny g5 sterkt

Innleggav budbringeren » tor 16.12.2004 2:03

Har en G4 933 til studiobruk/musikk. Kan kanskje fylle på med masse mer ram, og vil forhåpentligvis holde et år til, men ram er ganske dyrt, og sikler veldig på G5. Merker min G4 sliter etter jeg gikk over til osx og Nuendo, fra Cubase og os 9.
Tenker spesielt på den største g5, men har hørt at ventetiden er lang, og i mitt tilfelle, trenger jeg den ganske kjapt hvis jeg selger min g4 for å ha råd til kjøpet. For blir jeg stående uten mac i overgangsfasen taper jeg inntekter.. Har noen råd angående dette? Hadde satt veldig stor pris på å vite vite om andres erfaring av g5-kjøp.

Kjøpte i sommer en ibook, og noen dager etter kom den nye ibooken til samme pris men med større prossesor bl.a. Så nå når jeg vurderer g5 lurer jeg på om en ny g5 er rett rundt hjørnet, eller er g5-ene på markedet ganske ferske? Vet at man aldri kan forsikre seg mot slikt, men lurer :roll:

God jul ønsker jeg dere alle :)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav subsequent » tor 16.12.2004 9:19

Jeg mener og ha hørt at det skal komme noen nye G5 på nyåret med støtte for DDR2 og litt forskjellig, men er ikke sikker.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav andemann » tor 16.12.2004 9:25

Hva med og kjøpe gjennom forhandler? Kan du ikke da vente med å betale til macen er leveringsklar?

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 16.12.2004 11:33

Jeg er meget fornøyd med min G5! :D

Vanskelige spørsmål du stiller, budbringeren. Ingen andre enn Apple kan gi deg helt sikkert svar på om det kommer oppgraderinger til Power Mac G5 i Januar eller ikke. :)

Jeg bestilte mitt system fra AppleStore Norge den 19 august, 2004, og fikk maskinen den 17 september, 2004 :). Jeg tror ganske sikkert det vil gå litt fortere om du bestiller nå. Det kan hende det lønner seg å gjøre som andemann foreslår.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav netromac » tor 16.12.2004 12:30

subsequent skrev:Jeg mener og ha hørt at det skal komme noen nye G5 på nyåret med støtte for DDR2 og litt forskjellig, men er ikke sikker.

Er vel ikke så mange som vet noe som helst om hva som kommer bortsett fra noen få utvalgte internt i Apple. All informasjon om uanonnserte produkter fra Apple må vel regnes som rykter, og de som har fulgt med på mac-ryktescenen vet hvor sikre slike rykter er (les: ikke så veldig sikre).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav budbringeren » fre 17.12.2004 0:15

Ikke igjennom apple mener du, andemann? men via en butikk. At det kan gjøre ventetiden mindre?

Ventetiden du fikk var ikke så ille, thomasb. Fikk vite at de største g5-ene har lengst ventetid. Fryktet flere måneders ventetid, men rett under en måned skal jeg nok klare.

Kjøper jeg macen via en musikkbutikk, kan det kanskje ta lengre tid, enn om jeg bestiller på egen hånd?

Forferdelig å jobbe med musikk når macen ikke klarer å puste. Musikk er kanskje en av de jobbene som krever mest cpu fra macen. Vel, antar jeg.

Er dere fornøyd meg g5en?

Takker og bukker for svar :)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere