Mac Mini Audio In?

Diskusjon rundt Apples iMac

Mac Mini Audio In?

Innleggav kolby » ons 12.01.2005 1:18

Apple har satset stort på musikk de siste årene, og med tanke på programmer som Garageband burde vel en ny liten Mac som Mac mini ha Audio In?

De som ville skaffe seg en Mac mini til musikk-produksjon o.l. må dermed skaffe seg USB/Firewire huber for å kunne benytte seg av denne nye Macen.

Svakhet?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav iZappa » ons 12.01.2005 1:26

neppe mange som går for Mac mini til lydproduksjon. det ville i såfall mest blitt på sysle-en gang-for å-teste basis tror jeg.
Ikke mic inn engang??

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav wisshh » ons 12.01.2005 1:27

Dette er en "ribbet" versjon av iMac, pluss at det skal være mer atraktivt for de som måtte lure på å switche. Trubadurer kjøper PowerBook eller iBook:)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav kolby » ons 12.01.2005 1:38

Men små trubadurer som kjøpte seg en iPod til å høre på musikken sin, og vil veldig gjerne lage musikk hjemme på en Mac som de bruker på skolen? Synd det ikke ble med en slik.
Jaja, ikke noe stort problem.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav macfjott » ons 12.01.2005 1:39

hjelper nok ikke å kjøpe iBook om du er trubadur.
er ikke linein på den heller er jeg redd
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Giltvedt » ons 12.01.2005 1:44

Man får jo kjøpt en tredjepart produkter som har de fleste lyd
kontakter og kan kobles til USB kontakten. Da skal det da fungere.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Kamelen » ons 12.01.2005 3:45

minien er vel først og fremst for mor og far som leser mail, surfer og skriver møterefererater i word.. og for det er det en suveren maskin!
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Bizarro » tor 13.01.2005 12:07

Uansett så vil nok Garageband bli en heller utrivelig afære med de specsa. Men igjen, det er ikke det minien er ment for (som kamelen nevner over).

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav aslak » tor 13.01.2005 12:22

en gang i tiden kjørte de heftigste musikkprogrammene på G3 :)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav energyst » tor 13.01.2005 12:24

Som jeg har sagt i andre tråder her så venter jeg sterkt på duppeditter til mini laget av tredjepart eller apple selv.

Er helt klart at lyd inn og digital lyd ut, fjernkontroll har et marked på denne.

(ser på mac1 forsiden at griffin har laget en 5.1 firewireboks i apple design allerede er til salg)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav kuuuli » tor 13.01.2005 12:33

De som ville skaffe seg en Mac mini til musikk-produksjon o.l. må dermed skaffe seg USB/Firewire huber for å kunne benytte seg av denne nye Macen.


De som driver med dette må jo ha usb-kort uansett... det går ikke ann å drive med musikkproduksjon på et internt lydkort med latency på over 100.

I tillegg blir det alt for mye støy!

Men de som driver med musikk kjøper nok en litt kraftigere løsning alikevel

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav appleman » tor 13.01.2005 14:40

Skal du bruke GarageBand til hjemmeproduksjon, er det ganske håpløst å koble mikrofon direkte til lyd-inn. Da må man i de fleste tilfeller uansett betale noen hundringser for en USB-sak.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav CrazyGoNuts » tor 13.01.2005 16:44

Driver litt på med musikk selv, og fw eller usb-lydkort evt. midikontrollere MÅ kjøpes i tillegg.. Jeg blåser i hva apple sier på akkurat dette punktet, men mic-inngangen på ibook eller powerbook er ikke brukbart til noe som helst bortsett "hva-gjør-dette-programmet-egentlig-ha-ha-så-morsomt-nå-gidder-jeg-ikke-bruke-det-mer"-bruk!!!

Og jeg vil påstå at det også er tilfellet med 99% av alle lydkort man kjøper hos hardwareforhandlere uansett merke... Skal du drive med lyd stikker du på ei sjappe som selger musikkrekvisita!!! For 1k kan du få et rimelig bra lydkort med jack og XLR-inngang og audio-ut for kobling til f.eks stereo eller studio-monitorer dersom du er litt mer seriøs. Bruk 1k til på en GOD budsjettmikrofon (En BRA mik har ingen øvre prisgrense... Virkelig. Bare føy till så mange nuller du gidder) Bruk 1k til på et midi-keyboard og så kjøper du jampack til garageband eller bytter helt til Live ´04 eller protools eller cakewalk eller whatever... Og SÅ kan du snakke om studio, men å plugge noe som helst inn i mikrofon-inngangen på en hvilkensomhelst pc er å tro på julenissen....
medlem i 236 måneder
 

Innleggav macrules » tor 13.01.2005 16:54

Helt enig med siste innlegg her. Har selv en iMic til "studioet" mitt. En skam spørr du meg. Den gang skulle jeg kjøpe det billigste...ja ja, neste gang blir det nok en firewire boks med mulighet for innspilling av mer enn 2 spor samtidig. Men det koster. Spare spare....

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav kuuuli » tor 13.01.2005 18:08

i mitt studio har jeg 4 ut 4 inn. skjønner egentlig ikke vitsen med det, fordi jeg bruker analogt miksebord med alle trommemikkene inn i. da kommer vi opp i mere en 4 alikavel. Så skal gitarer vokaler og bass ha sine porter, så om du skal spille inn flersport så holder ikke noe annet en 12 inn synes jeg. og det koster så mye alikevel. Man kan like gjerne bruke litt tid på å stille inn lyden ordentlig på miksebordet først. Kanskje man må gjøre retake, men det er mye billigere :P

og litt pirk: crazygonuts: det er ikke mik inn på iBook

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]