NRK nett-TV

Diskusjon rundt Apples iMac

NRK nett-TV

Innleggav FO » tir 18.01.2005 13:48

8O Hei alle guruer 8O
Er det andre enn meg som har problemer med å starte avspilling i WMP på NRK sin nett-TV? Problemet oppstår når jeg skal ha fullsjerm avspilling. WMP åpnes på nytt, men jeg får feilmelding "Error creating unik temp file" -OK- Når jeg da trykker ok-knappen forsøker WMP å åpne seg selv igjen og igjen. Noe nett-TV blir det ivertfall ikke. Har forsøkt "Reparer diskrettigheter" uten at dette har gitt noen forbedring.

Noen som kan hjelpe en nybegynner?? :roll:
medlem i 232 måneder
 

Innleggav DannyBoy » tir 18.01.2005 14:02

Hadde du no lagt ved en link så hadde vi no kunnet teste også, uten å lete igjennom nrk sine sider selv

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav zabo » tir 18.01.2005 15:05

Jeg har også hatt problemer med nrks nett-TV... Tror jeg leste et leserinnlegg om at de ikke "godtar" alternative plattformer.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav steinmb » ons 26.01.2005 19:21

De kaster ikke ut alle som bruker annen platform, men det kan jo være mediaplayer som tuller. Har testet det i Linux og, men det kan være litt vanskelig å få satt den opp.

Prøv å spille av denne:
"http://160.68.101.40:80/Team_Antonsen/2004-01-07/Team_Antonsen_07_01_04_650_WM_20040107_223000.wmv?MSWMExt=.asf"

Denne streamen fungere i allefall fint i VLC ;)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav macrules » ons 26.01.2005 19:43

Søk etter nrk her på forumet..... :wink:

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav strawberry » ons 26.01.2005 20:41

Hei, steinmb!

Linken du la ut funka fint! Smalt rett inn og spilte via Safari og rett inn i WMP på nullkommasvisj!

Mvh. Strawberry

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 26.01.2005 20:44

om du ber maskinen bruke vlc istaden for wmp, då fungerer det altså knirkefritt? E det greien?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav appleman » ons 26.01.2005 20:56

Skreiv til NRK og klaga på den dårlige støtten for web-tv på Mac, her er svaret jeg fikk:

"Hei!

Takk for tilbakemelding.

Det jobbes nå med en ny og bedre versjon av Nett-TV. Dine synspunkter er notert og videreformidlet til Nett-TV-ansvarlig. 

Med vennlig hilsen
NRK  http://www.nrk.no
Markeds- og kommunikasjonsavd
Publikumsservice
Ann Marita Dambråten, Informasjonskonsulent "

Det er hvertfall lov å håpe på at den nye løsningen blir bedre :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav steinmb » ons 26.01.2005 21:51

Tar og sikte på å bare bruke VLC. HATER Windows Media P fra min dunkle fortid som win-bruker og vil vente i det LENGSTE med å instl. den på mac`n.

Tviker settinger med "misfix" nå så får vi se om ikke vlc kan gjør NRK mere levelig, NRK har jo et meget bra utvalg liggende på nett + at man ikke trenger å betale som på TV2.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav turimblar » ons 06.04.2005 9:42

Hei! Er ny her på forumet, og ser straks at det er mange interessante temaer her!

Lurer litt på dette med bruken av vlc istedet for windows mp, til nrks nett-tv...
Hvis jeg bruker f.eks. Safari og logger meg på til nett-tv, så er det wmp-plugin som åpner i vinduet og velger man fullscreen, så åpner windows media player. Jeg vil gjerne se f.eks Åpen Post under Underholdning, og dere viser til linker som er brukervennlige for programmet vlc. Hvordan bruker dere det, og hvordan fant dere linken til Team Antonsen?

Kan noen beskrive litt om hvordan man gjør det?

:)
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Maccer » ons 06.04.2005 9:46

bare jeg som har problemer med lagging på nrk tv? jeg har 1500 kbits (eller hva det heter) inn så det burde ikke hakke.
medlem i 231 måneder
 

Innleggav steinmb » ons 06.04.2005 12:22

Hva bruker du for å spille av da?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Maccer » ons 06.04.2005 13:36

den åpner seg jo standard som windows media player. Er det mulig å gjøre om noe så f.eks quicktime eller vlc åpner streamen?
medlem i 231 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere