Mac mini

Diskusjon rundt Apples iMac

Mac mini

Innleggav smacmac » fre 21.01.2005 23:06

Jeg har nå også fått med meg denne lille og geniale maskinen. Flere av mine venners foreldre tenker på å kjøpe den som en liten kjøkken maskin uten virus osv. men ikke som hovedmaskin, men det er ikke så viktig, men det er dette:
- Påknappen er på baksiden! Like dumt plasert som på iMac G4!
I tillegg er det ingen porter i forkant. Så med litt kjapt klipp og lim i PS satte jeg sammen disse forslagene. Den med powerknappen hadde da i det minste vært et minimum:

Bilde

Bilde

Bilde

Jeg ser også at med de portene fikk jeg det ikke helt til, men de er meget greie å ha når man skal sette inn en USBkey eller et kamera (firewire er for de som har videokamera). Disse portene burde være i tillegg til to bak. Siden de kan brukes til printer osv. Jeg ser også at dette ikke er så nødvendig om man ikke har usb tastatur, men uansett burde påknappen være foran.[/url]

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav TorbX » fre 21.01.2005 23:10

Næh. Den ble støgg. Sorry.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav smacmac » fre 21.01.2005 23:16

TorbX skrev:Næh. Den ble støgg. Sorry.


Jeg skjønner at det var litt dumt å ikke greie å plasere tingene noe symetrisk, men mitt hovedpoeng er at påknappen burde apple greie å plasere på fremsiden (selv om man liksom ikke skal slå av maskinen noen gang).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav dusa » fre 21.01.2005 23:20

Det geniale med PB'en er jo at man slipper noen I/O bak, alt er på sidene, så hvorfor ikke noen av de mest brukte ja på siden også på Mac mini. Vel, løpet er kjørt, men jeg tipper du i allefall får endel synspunkter her :-)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav kuuuli » fre 21.01.2005 23:26

du kan jo bare kjøpe en USB hub til 100 kr da.... så er problemet løst... og en robot til 10.000kr som kan trykke på on-knappen med talestyring..

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Mmmarcus » fre 21.01.2005 23:30

Påknappen kunne vært på toppen. Formet som et eple...

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav andemann » fre 21.01.2005 23:35

Trenger ikke på knapp, la den stå på 24/7. Og en usbforlenger til 59 fra Clas Ohlson.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav smacmac » fre 21.01.2005 23:40

At jeg prøvde å lage noen bilder for å vise ideen ødela vist veldig, men jeg antar at dere også ser at en USB forlenger ikke er det fineste i hele verden.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav dyrefoto » fre 21.01.2005 23:46

det burde vært sånd klikkflate foran på Mac mini som et lite Eple
Sånd som navigerer iPod G3, at du ikje trykker den inn men bare kommer borti så skrur den seg på.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav smacmac » fre 21.01.2005 23:51

I så fall må den hele tiden være litt på... (i dvale)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav dusa » lør 22.01.2005 0:14

Var det sånn at Mac mini skulle komme i butikkene i morgen den 22. ??

I så fall er det vel bare å fly ned til sjappa snart.

Noen som vet sikkert?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav dusa » lør 22.01.2005 1:36

Fant det ut, det er 22. i USA og 29. i resten av verden. Så da er det ingen vits i å stå opp i morgen.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav thomasb » lør 22.01.2005 2:25

Cube G4 skrus på på toppen av maskinen, og det er touch-knapp, slik som på iPod 3G og Apple Cinema Displays 8). Det er veldig lett å komme borti denne knappen, om man må løfte på Cuben for å plugge i noen kabler, noe det også ville vært med Mac mini, om den hadde samme påknappløsning. Tror det er noe av grunnen til at Apple har valgt å gå bort ifra det nå.

Påknappen er da ikke noe man bruker mye? Enten så har man maskinen i dvale, eller så står den på hele tiden. Jeg synes det er helt greit at den er plassert bak på Mac mini. Den er jo så liten. Hadde vært verre om de f.eks hadde plassert påknappen bak på en Power Mac G5 :D

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav eirik1 » lør 22.01.2005 2:46

Når dere prater om USB porter og alt det der, hvorfor ikke bare kjøpe en Cinema Display 20"/23"? Deiligste skjermen du får tak i! Dessuten så er det to USB porter og to FireWire porter på baksiden. Og den matcher Mac mini best! :D

Men slikt koster penger. :roll:

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav iTom » lør 22.01.2005 4:35

Nå er det vel på tide med en 17" skjerm? En billig Mac krever en litt billigere skjerm enn det som er tilgjengelig i dag. Pris under kr 4000?

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron