Støy fra iMac G5

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav rsletta » fre 04.02.2005 1:17

Da har alt ordnet seg. Ringte Apple support på mandag.. Snakket med en veldig hyggelig danske. Han mente at dette kunne vi ikke ha noe av. Det var ikke noe lang diskusjon. Han hadde tydeligvis væst borte i problematikken før,og fortalte at de ville sende ut en en ny mid-plane til meg. det ville ta ca 7-10 dager. Jeg var jo veldig fornøyd med samtalen,og reiste bort. Kom hjem idag,og hadde til min overraselse allerede fått en pakke fra Apple i posten. Den hadde kommet igår. Tre dager etter at jeg ringte Apple support var pakken hos meg.

Når pakken var åpnet fant jeg en fin manual sammen med delen som skulle byttes. Der var det forklart med tekst og bilder ned til minste detalj,der skruene som skulle skrues ut var ringet rundt.

Jeg må si jeg er veldig overrasket over hjelpen. Jeg har aldri ringt apple support før,men dersom de alltid er like hjelpsomme har jeg nettopp fått nok et argument for å velge Mac.(som om jeg ikke hadde nok fra før. :D )

-Ronnie-
medlem i 231 måneder
 

Innleggav jornki » fre 04.02.2005 1:25

rsletta skrev:Da har alt ordnet seg. Ringte Apple support på mandag.. Snakket med en veldig hyggelig danske. Han mente at dette kunne vi ikke ha noe av. Det var ikke noe lang diskusjon. Han hadde tydeligvis væst borte i problematikken før,og fortalte at de ville sende ut en en ny mid-plane til meg. det ville ta ca 7-10 dager. Jeg var jo veldig fornøyd med samtalen,og reiste bort. Kom hjem idag,og hadde til min overraselse allerede fått en pakke fra Apple i posten. Den hadde kommet igår. Tre dager etter at jeg ringte Apple support var pakken hos meg.

Når pakken var åpnet fant jeg en fin manual sammen med delen som skulle byttes. Der var det forklart med tekst og bilder ned til minste detalj,der skruene som skulle skrues ut var ringet rundt.

Jeg må si jeg er veldig overrasket over hjelpen. Jeg har aldri ringt apple support før,men dersom de alltid er like hjelpsomme har jeg nettopp fått nok et argument for å velge Mac.(som om jeg ikke hadde nok fra før. :D )

-Ronnie-

Ja..og ble det noe mindre støy eller?
medlem i 242 måneder
 

Innleggav rsletta » fre 04.02.2005 12:36

Vesentlig mindre støy. :D
medlem i 231 måneder
 

Innleggav netromac » fre 04.02.2005 14:25

Det var moro. Det var jo tydelig at noe måtte være galt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav steinmb » ons 09.02.2005 0:00

Da skal jeg ta min box innom officeline i morgen hvis de har nye midt-planes. Viten(e) i min bråker mer og mer, neppe slik det skal være.....

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Støy fra iMac G5

Innleggav GummiTZ » ons 09.02.2005 0:09

jornki skrev:Hmm, de iMacene jeg har vært borti har vært stille som bare F. Like stille som en PowerBook. Det er sikkert noe galt med den.


Jeg husker Powerbook som tilnærmet lydløs. Jeg hører min iMac sånn passe når jeg er i samme rom, men det er ikke plagsomt høyt. Den er ikke "quiet as a whisper", men betraktelig mer rolig enn en vanlig tower-PC. Når jeg sitter og jobber med den hører jeg den godt, men ikke slik at det er veldig plagsomt...bare litt...

Jeg har også bytta mid-plane en gang nå i januar grunnet feil på hovedkortet, men jeg merka ingen lyd-endring før kontra nå.

Hvor mye støy skal en iMac G5 egentlig lage? Hva er normalt?

EDIT: Viftehastighet målt på min iMac G5 fra idle til normal bruk.
CPU-fan: 1800-2000 RPM
Harddrive-fan: 2000-2400 RPM
System-fan: 1500-1800 RPM
medlem i 232 måneder
 

Re: Støy fra iMac G5

Innleggav jornki » ons 09.02.2005 0:16

GummiTZ skrev:
jornki skrev:Hmm, de iMacene jeg har vært borti har vært stille som bare F. Like stille som en PowerBook. Det er sikkert noe galt med den.
Hvor mye støy skal en iMac G5 egentlig lage? Hva er normalt?

Den lager litt mer lyd enn en PowerBook, men når den er idle så er det omtrent ikke lyd i den. Når jeg skriver dette nå så må jeg legge øret intill skjermen for å høre at den går. Men hvis jeg jobber i Motion eller spiller så hører jeg viftene.
medlem i 242 måneder
 

Innleggav steinmb » ons 09.02.2005 0:30

Min kan jeg høre på 4meters avstand og JA det er forstyrrende, og da står den bare der og gjør "ikkeno"

Her må jeg gjøre noe, bare jeg kommer meg opp av sengen i morgen tidlig for jeg har tatt en drink mer enn jeg vanligvis gjør på tirs ;)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav rsletta » tor 10.02.2005 17:18

Da kan jo tipset være å ringe Apple Support først som sist. Mer smertefritt tror jeg det er vanskelig å gjøre det. :D
medlem i 231 måneder
 

Innleggav rsletta » tor 10.02.2005 17:22

En liten finurlighet kan jo være at jeg har en Dell maskin stående. Og når den er igang durer den godt over nivået iMac´en holder. Faktisk opp imot det som kom fra det gamle mid planet. :D
medlem i 231 måneder
 

støy fra imac

Innleggav stino » ons 16.02.2005 21:39

Hadde aldri tatt i en Mac før men syntes min nyerhvervede Imac bråket uforholdsmessig mye.
Fant løsningen her på dette flotte nettstedet.

Ringte apple support - og fikk ny midplane. Dagen etter(!!!!!) kom den på døra!
Nå er støyen vesentlig redusert.

Så nå kan jeg i ro og mak begynne med "windowsavvenningen" - det ser jeg fram til......
medlem i 229 måneder
 

Innleggav netromac » tor 17.02.2005 0:00

Ahhhh "windowsavvenning". Det skulle vært et eget kurs, he-he...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav desafio » tor 17.02.2005 0:03

Det er det som er så fint med OSX! Man trenger egentlig ikke windowsavvenning :D

Man blir sugd inn i osx med en gang, og forelsker seg tvert! Dessuten er det veldig lett å komme inn i hvordan ting er satt opp, og hvordan det fungerer. Og skulle man få problemer, har man alltids mac1.no :D

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav netromac » tor 17.02.2005 0:09

Og bedre skal det bli nå Tiger kommer 6. juni.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav rsletta » tor 17.02.2005 0:22

jeg vet ikke hvordan situasjonen med RAM er på maskinene til alle de det gjelder,men jeg regner med at man kan redusere støyen mer ved å ha godt med minne. Skulle tro at dersom maskinen må bruke HD ofte,vil denne bli varmere, og viftene gå mere. Bare en tanke..
medlem i 231 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron