Fornøyd Mac fersking!

Diskusjon rundt Apples iMac

Fornøyd Mac fersking!

Innleggav Hufseking » fre 04.02.2005 17:04

Tar meg nå den frihet å forfremme meg selv fra Mac Wannabe til Mac fersking.

Har hatt min iMac 20" i fire dager nå.
Lekker eske, var det første som slo meg når postenbudet kom på døra.

Pakket iMac'n ut, satte den på bordet, ble stående bare å nyte en stund.

Å kople den opp mot internett og ekstern harddisk gikk kjapt.
Alt virket og ikke en død piksel å se.

Dengte inn 2 stk Crucial 1 GB rambrikker i dag. For å si det forsiktig; stor forskjell på 256 mb og 2048 mb... Men det skjønte vel de fleste. Å montere brikkene og fyre opp iMac'n igjen var gjort på godt under fem minutter.

Har også shoppet en LaCie 160 GB hd. Canon Ip 5000 skriver. Venter på Canon Lide 80 scanner og JBL Creature II høytalere.
Konto'n er ikke på plussiden...

Ellers har jeg kun installert VLC og Open Office. Open Office falt ikke helt i smak. Satser nok på MS Office om en stund. Foretrekker også Opera fremfor Safari som nettleser. Men det er sikkert bare av gammel vane...

Å skifte fra Windows til Mac ble dyrt, men har ikke angret ett sekund til nå.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Hufseking » fre 04.02.2005 17:08

Det jeg mangler nå er en musematte/underlag for optisk mus. De jeg har funnet til nå, er enten stygge, eller har stor skrift med leverandørens nevn.

Noen som har tips?

Rart ikke Apple har kommet opp med noe.

Trodde også at det skulle være ekkelt å bruke en enknapps mus uten scrollehjul, men det går alldeles utmerket.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav dusa » fre 04.02.2005 17:14

Har hatt min Mac i 40 dager nå og sover med den om natta mmmmm....

Merker at jeg løfter kravet til maskinen vesentlig, og dersom den er på nett i løpet av ett minutt (fra å være avslått) hopper hjertet litt og jeg lurer på om noe er galt.

Eneste jeg angrer på er at jeg brukte penger på Office, nå vil jeg heller ha den nye iWorks. Alt fra Apple virker på meg som utrolig bedre etter at jeg konverterte.

Halleluja (!) :-)

PS. Menigheten til Bill er mye større og sterkere, og utrolig mye mer fanatisk. Så les mitt "halleluja-rop" med en smule ironi i stemmen.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav smacmac » fre 04.02.2005 17:26

Hufseking skrev:Det jeg mangler nå er en musematte/underlag for optisk mus. De jeg har funnet til nå, er enten stygge, eller har stor skrift med leverandørens nevn.

Noen som har tips?

Rart ikke Apple har kommet opp med noe.

Trodde også at det skulle være ekkelt å bruke en enknapps mus uten scrollehjul, men det går alldeles utmerket.


Jeg har dessvere gitt fra meg de applemusemattene jeg har hatt, men det er nå så, de er ikke så gode uansett. Men om du vil ha en musematte med stil bør du dra til IKEA.
De har en musemmate kalt Orginal. Den er tong og full av stil etter min mening. Tungden gjør at den sitter godt på bordet. Dessverre har jeg ikkeprøvd en mus på den, men du får se selv.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Snarf » fre 04.02.2005 17:27

Vil berre seie;

Velkommen i folden.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » fre 04.02.2005 17:31

Ikke kjop Ikea musemattene til optisk mus (iallefall ikke den jeg hadde med masse sirkler) Den optiske musen likte ikke mønsteret og hoppet som om jeg hadde parkinson.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Otsego » fre 04.02.2005 17:31

Hufseking skrev:Det jeg mangler nå er en musematte/underlag for optisk mus. De jeg har funnet til nå, er enten stygge, eller har stor skrift med leverandørens nevn.

Noen som har tips?

Rart ikke Apple har kommet opp med noe.

Trodde også at det skulle være ekkelt å bruke en enknapps mus uten scrollehjul, men det går alldeles utmerket.
Personlig bruker jeg Steelpad 4D. Steelpad sine musematter er nok de beste du kan finne på markedet, selv om de ikke ligner på mac designet. Men av og til må du ofre designet dersom du skal ha noe bra.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Otsego » fre 04.02.2005 17:33

Hufseking: Om jeg ikke har sagt det ennda, så gratulerer med ny mac og velkommen til forumet! :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav magnus » fre 04.02.2005 17:58

det er riktig som nevnt over at Ikeamusematten er drit :9 til optisk mus. Ellers er det vel de litt dyrere, steelpad, func osv. som er best. Selv bruker jeg ingen musematte :) og er fornøyd med det.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Otsego » fre 04.02.2005 18:00

En ting som jeg liker med steelpad er at de er store, du har mye plass å flytte musen din på. Det er et problem når du har større muser, som f.eks Logitech sine MX muser som er større en f.eks Apple musene. En annen ting er teflontapen, den er rett og slett genial :P Får musa di til å gli mye bedre, raskere og enklere. Nyttig når du spiller.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav magnus » fre 04.02.2005 18:13

Er det ikke "skates" CSgamerne kaller den tapen :P

Ellers finnes det en slik skuddsikker musematte :D som heller ikke er så værst
medlem i 244 måneder
 

Innleggav netromac » fre 04.02.2005 18:58

Grattis hufseking! Håper du blir fornøyd.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav joarek » fre 04.02.2005 19:00

Et tips til musematte:

Stikk på Skeidar eller noe og kjøp en matbordmatte (slik matte du kan søle på)
min kostet 29,- og er like stor som 17" Powerbooken min og er glimrende til optisk mus, fant en som ikke var så galt design på heller....
Sist endret av joarek den fre 04.02.2005 19:01, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Otsego » fre 04.02.2005 19:01

magnus skrev:Er det ikke "skates" CSgamerne kaller den tapen :P

Ellers finnes det en slik skuddsikker musematte :D som heller ikke er så værst
tror i hvertfall det er det de kaller dem, stror Steelpad kaller dem for skates selv også.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Hufseking » tir 01.03.2005 14:27

Jo takk, skikkelig fornøyd! Begynnr så smått å bli kjent med OS, selv om jeg ennå ikke har prøvd meg på noen innviklede operasjoner.

Ett spørsmål: Ønsker et cleant skrivebord, men har et problem...
Bruker Firefox, som ligger i Programmer. Men jeg blir ikke kvitt et hvitt Firefox "kasse" symbol på skrivebordet. Hva er det jeg gjør feil?

Og hvordan får jeg bort Macintosh HD symbolet fra skrivebordet?
Sikkert bare en bagatell, men har ikke fantasi nok til å finne ut av det...

Hodepine i dag...
medlem i 232 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron