Fornøyd Mac fersking!

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav gomslork » tir 01.03.2005 14:49

For å få bort Harddisken klikker du bare på Finder helt øverst til venstre, velger Preference og krysser bort det du ikke vil skal vises på skrivebordet.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Atavistic » tir 01.03.2005 14:54

Min nydelige 15" powerbook kom på døren idag. Herlig!

OSX er veldig enkelt å sette seg inn i, samt dødssexy :)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Jeever » tir 01.03.2005 14:55

"Kassen" på skrivebordet er nok et diskimage som mounter seg når du åpner en .dmg fil. Kan også være en installeringspakke som du kan kaste etter du har brukt den (innstallert pakken)

Når du laster ned programmer o.l til mac'en (f.eks Firefox) kommer de som regel som en slik .dmg fil som åpner seg som en disk på skrivebordet. På disken ligger selve programmet som du stort sett bare drar over til Programmappen din, eller en annen plass du føler det er naturlig å ha filen. Det kan også være at det ligger en "installer" der eller en "pakke"

Når filen er kopiert/innstallert over drar du diskimage ikonet ("kassen på skrivebordet) til søppebøtta i Docken for å "mate ut disken" på samme måte som med cd/dvd usbplugger o.l

Når det gjelder hva som skal vises på skrivebordet går du til menyen "finder" og "valg" der kan du skreddersy etter ditt ønske

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Hufseking » ons 02.03.2005 21:13

Da var min LaCie P3 160 gb nummer to i hus.

Hvordan får jeg formatert den til NTFS?

Fikk fram opsjonen når jeg fikk den første hd'n, men ikke nå. Selvsagt...
Happy for svar.
medlem i 231 måneder
 

Innleggav mons » ons 02.03.2005 21:34

NTFS fungere dårlig med Mac. Du må formatere til Fat 32 dersom den også skal brukes på windows-maskiner, ellers bruker du Mac OS Extended. Det siste kan du bruke Disk Verktøy for å gjøre. Det finnes en hel del tråder om dette temaet hvis du søker litt.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav peder » ons 02.03.2005 21:42

joarek skrev:Et tips til musematte:

Stikk på Skeidar eller noe og kjøp en matbordmatte (slik matte du kan søle på)
min kostet 29,- og er like stor som 17" Powerbooken min og er glimrende til optisk mus, fant en som ikke var så galt design på heller....


Siden jeg sitter på stuebordet med iMacen min så bruker jeg bare duken som musematte, fungerer utmerket. Jeg oppdaget nemlig at lakken på bordplata hadde fått små riper etter musbruk, og så tok jeg bare det nærmeste jeg fant.
Evt kan du kjøpe en dekkebrikke i stoff, eller sy deg musematte :haha:
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Hufseking » tor 03.03.2005 9:57

I know. Men jeg skal ha noe stash overført fra en Windows pc, men det funket ikke når HD'n var formatert i FAT32.

Planen er å formatere den i NTFS, laste inn det jeg skal ha fra Windows pc'n, så føre det over på min andre HD, og formatere NTFS HD'n til Fat32 etterpå.

Har forresten prøvd å koble en NTFS HD til Mac'n, fungerte glatt.
medlem i 231 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere