Skjerm til Mini

Diskusjon rundt Apples iMac

Nec 1770NX eller Eizo L550?

Innleggav Zim » tir 15.02.2005 22:06

Takket være laaang leveringstid på Minien har jeg fått tid til å sondere skjermmarkedet. Men blir jeg klokere? Ikke mye. Siden jeg er ute etter en rimelig skjerm man kan behandle bilder på (?), har det kokt ned til valget mellom Eizo L550 og NEC 1770NX. Noen som har erfaringer å dele?
medlem i 230 måneder
 

Innleggav chrstein » ons 16.02.2005 10:23

Jeg er i samme situasjonen! Disse skjermene er visstnok like gode ifølge tester gjort av hardware.no, men nå det gjelder bruk så er jo Eizoen som en bil med sykkelstyre i forhold til Necen, med tanke på justeringsmulighetene. Eizoen står jo rett på bordet og kan bare vippes litt bakover, mens Nec en kan stilles opp og ned og tiltes endel mer.

Blir Necen på meg!:)
medlem i 230 måneder
 

Innleggav dusa » ons 16.02.2005 11:30

Jeg trenger en vanlig flatskjerm til et eldre ektepar som jeg tror er i ferd med å bli overtalt. :-)

De vipper litt mellom Dell (familien anbefaler det) og Mac mini som jeg selvsagt anbefaler.

En 17" flatskjerm som funker for dem. Altså nada avansert bruk og selvsagt ikke spill eller avansert bildebruk ;-)

Forslag (billig som fyyyy):

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav KDN » ons 16.02.2005 11:38

dusa skrev:Jeg trenger en vanlig flatskjerm til et eldre ektepar som jeg tror er i ferd med å bli overtalt. :-)

De vipper litt mellom Dell (familien anbefaler det) og Mac mini som jeg selvsagt anbefaler.

En 17" flatskjerm som funker for dem. Altså nada avansert bruk og selvsagt ikke spill eller avansert bildebruk ;-)

Forslag (billig som fyyyy):


Denne får du til 2295,- inkl. moms på komplett.no, og den ser ikke så værst ut heller.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav josteinsen » ons 16.02.2005 11:42

NEC eller Eizo kan absolutt anbefales. Eizo er kjent for å lage svært gode skjermer til profft brul (les foto osv)

Gå for NEC hvis spill og oppdatering er viktig, og velg eizo hvis du skal (som du sier) bruke den til bilder og slikt som krever nøyaktige farger.

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]