G4 Prosessoroppgradering

Diskusjon rundt Apples iMac

G4 Prosessoroppgradering

Innleggav kempton » tor 10.02.2005 18:35

hei, har fått en g4 550mhz, med 1280mb ram, og 140gb hd.
ramen og hden er grei nok, men jeg ser nå at prosessoren er en
smuuuule dårlig. Har sett at man kan kjøpe prosessoroppgraderinger,
men disse er en smule dyre. (8000,- for 1.4Ghz på officeline). Så
fant jeg ut at man kunne kjøpe det over nettet fra usa for ca 3500,- inkl.
mva.

er det verdt å oppgradere, eller bør jeg enkelt og greit bare selge den
og få meg imac eller noe?
medlem i 230 måneder
 

Innleggav eirik1 » tor 10.02.2005 18:57

Selg den og kjøp en iMac G5! Skal du ha like mye RAM som den du har nå, blir det en del penger skal du kjøpe fra Apple Store.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav kempton » tor 10.02.2005 19:01

hvor mye tror du jeg får for den a ?
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Rev » tor 10.02.2005 19:04

Velger du en PowerMac G5, kan det hende du kan flytte over minne og harddisk. Da er det ikke like bortkastet. Jeg er ingen RAM-ekspert, men det er nok av folk her som sikkert kan avkrefte/bekrefte.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » tor 10.02.2005 19:05

Hva skal du bruke maskinen til? det ser jo ikke ut til å være en sinke den du har heller. Til vanlig bruk (Tekstbehandling/internett/enkel videoredigering osv) bør den være kjapp nok. Hva system kjører du?

Vet ikke hvor du har sett etter oppdateringer, men jeg vet om iallefall to som har installert Sonnet oppgraderinger (En 030 oppdatering til en SE og en G3 oppdatering av en 7500) og det har iallefall fungert fint.

http://www.sonnettech.com

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav kempton » tor 10.02.2005 23:26

kjører panther, men den har litt problemer med å kjøre Dreamweaver.
tror neppe jeg kan overføre ram til G5, ettersom de kjører DDR ram.

Noen som forresten vet hva tollavgifter er for ting man kjøper i usa?
medlem i 230 måneder
 

Innleggav mp2k » fre 11.02.2005 0:25

mange online-butikker i statene nekter faktisk å sende til andre land enn usa og canada. husker jeg skulle kjøpe et skjermkort, men måtte gi opp etter fem forskjellige web stores ikke ville sende til norge. det kan være en ide å finne noen du vet vil sende til norge først...

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav proteque » fre 11.02.2005 0:51

jeg bestilte oppgradering fra fastmac.com til min powermac. Det gikk veldig raskt og smertefritt. Fikk straks en veldig mye bedre mac for bare et par tusen kroner. (1ghz G4). Flashet så biosen på et ATI Radeon 7000 AGP. Det gjorde og mye for ytelsen.

Når det gjelder disk og minne kan du ikke flytte over fra PowerMac G4 til PowerMac G5. G5 bruker serial-ATA og DDR-minne.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav kempton » man 14.02.2005 0:40

proteque skrev:jeg bestilte oppgradering fra fastmac.com til min powermac. Det gikk veldig raskt og smertefritt. Fikk straks en veldig mye bedre mac for bare et par tusen kroner. (1ghz G4). Flashet så biosen på et ATI Radeon 7000 AGP. Det gjorde og mye for ytelsen.

Når det gjelder disk og minne kan du ikke flytte over fra PowerMac G4 til PowerMac G5. G5 bruker serial-ATA og DDR-minne.


hvor mye betalte du i frakt og tollavgifter osv a?
medlem i 230 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]