Mac mini på plass

Diskusjon rundt Apples iMac

Mac mini på plass

Innleggav KayJay » tor 10.02.2005 21:23

Min første offisielle post som Mac-eier dette her, etter en måneds ventetid kunne jeg endelig starte opp min Mac mini 1,42 ghz 512 mb RAM og bluetooth. Som trofast Windows-bruker i all min tid er vel jeg en typisk switcher. Jeg har fortsatt en bærbar PC med WXP, som brukes i skolesammenheng.

Maskinen fremstår for meg som tilnærmet lydløs, svært lite lyd kommer fra den lille vakre boksen på skrivebordet, med mindre man putter inn en DVD-plate. Dette er da uansett ikke unikt for Mac, så det gjør ingen ting. Ellers var den en drøm å koble opp, bare å plugge i det man skulle og trykke på knappen på baksiden. Etter å ha gjennomgått noen skjermer for registrering var jeg enkelt og greit "inne", og klar til å gjøre arbeid.

Mac OSX er det skrevet forum opp og forum ned tidligere, men jeg kan bare føye meg inn i rekken av de som roser dette opp i skyene. Jeg har nok aldri, selv med en del erfaring, klart å sette meg inn i et operativsystem så enkelt før. Det spennende begynner selvsagt når jeg skal til og ordne litt mer, eller få en oversikt over prosessene som foregår, men inntil det er jeg svært tilfreds med grensesnittet.

Har installert noen programmer hist og pist, endret noen innstillinger her og der, og er i det store og det hele svært, svært godt fornøyd med både maskin og operativsystem. Nevnte jeg hvor stillegående jeg synes den er?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav eirik1 » tor 10.02.2005 21:26

Gratulerer med Mac mini! :D
Legg ut bilder i galleriet!

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav KayJay » tor 10.02.2005 21:28

Takk og takk! Skal prøve å få summet meg til å legge ut noen bilder, akkurat nå har jeg mer enn nok med å tilfredsstille kroppens behov (store problemer med å fjerne meg fra datamaskinen!)
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Kristoffer89 » tor 10.02.2005 21:39

Heldiggris ;) Lykke til med å komme deg til sengs i kveld!
medlem i 230 måneder
 

Innleggav dusa » tor 10.02.2005 21:44

KayJay skrev:Takk og takk! Skal prøve å få summet meg til å legge ut noen bilder, akkurat nå har jeg mer enn nok med å tilfredsstille kroppens behov (store problemer med å fjerne meg fra datamaskinen!)


Hehe, godt sagt. Også min egen erfaring med min PB. Don't leave home without the apple!

Hvilket herlig operativsystem! En nytelse for kropp og sjel. Det er akkurat dette alle med litt teknologivegring burde bruke, ikke det håpløse XP!!!

Og jeg vet, jeg vet. Jeg har lang erfaring med brukere på de fleste Windows plattformene.

Gi folk et eple Apple og bedriftsledere!!

Apple, kom dere ut og markedsfør litt bredere!!

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Ttiger » tor 10.02.2005 22:06

gratis! KayJay!
det var fint at du likte Mac Mini, den er ganske lik macs Cube hadde den for noen år siden den var også meget stille, det som bråkte var harddisken :D
håper du får mange fin timer med din nye mac.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav KayJay » tor 10.02.2005 22:31

Ttiger skrev:gratis! KayJay!
det var fint at du likte Mac Mini, den er ganske lik macs Cube hadde den for noen år siden den var også meget stille, det som bråkte var harddisken :D
håper du får mange fin timer med din nye mac.


Takker igjen, har allerede hatt mange fine timer med den! Harddisken på Minien virker på meg omtrent like støyende som den i iPoden jeg har, du hører når den spinner i gang, men ikke stort mer.

Og så må jeg bare få kommentere hvor myke strømledningene (ut og inn av strømforsyningen) var. Snakk om kvalitetsfølelse - jeg ble mo i knærne av å kjenne på kabelen!
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Edzilla » tor 10.02.2005 22:38

JayJay: Grattis som nybakt Apple eier.
medlem i 238 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron