Ulv i Fåreklær...

Diskusjon rundt Apples iMac

Ulv i Fåreklær...

Innleggav Snarf » man 21.02.2005 1:31

Nokon som veit om det går an å presse ein dual g5 med alt tilbehør, inni ein g4 kasse?

Synes at g4 kassen er mykje finare og meire særegen enn g5 kassen. men kunne jo tenkt meg ein raskare cpu, og mulighet for meire ram/bedre gpu..

nokon som veit noko om dette?

Vil det isåfall kreve mykje orginale løysingar, eller kan det ordnast lett?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav thomasb » man 21.02.2005 2:14

Power Mac G4-boksene er alt for små. Jeg tror kjølesystemet i Power Mac G5 er alt for avansert til at det du forslår vil være mulig å gjennomføre.

Ta en titt på denne videoen :)
http://www.apple.com/powermac/video/

Jonathan Ive: "The G5 is an incredibly fast chip, I mean it's so fast, so powerfull, that it requires extraordernary cooling. We've designed the Power Mac G5 with 4 distinct thermo zones. Now with thermo sensors in each zone. we can..."

G5-innmat i G4-kabinett. Det er lov å drømme :P :lol: (sorry)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Froggen » man 21.02.2005 9:54

thomasb skrev:Jonathan Ive: "The G5 is an incredibly fast chip, I mean it's so fast, so powerfull, that it requires extraordernary cooling. We've designed the Power Mac G5 with 4 distinct thermo zones. Now with thermo sensors in each zone. we can..."


Det at en datamaskin utvikler varme er i seg selv ikke tilstrekkelig argument for at den er rask. Det kan være et resultat av dårlig produkt (>130 nm, hva vet jeg). P4 utvikler også mye varme. Men selvsagt, varmeutvikling er altså positivt korrelert med ytelse (hastighet) og negativt korrelert med produktkvalitet/produksjonsteknologi.

thomasb skrev:G5-innmat i G4-kabinett. Det er lov å drømme :P :lol: (sorry)


Klart det går an hvis det er plass nok for hovedkortet. Det er snakk om at du må lage en kjøleløsning som er tilstrekkelig god. Antar at du må "modde" en del med vannkjøling for å få det til. Uansett - det blir dyrt og det er litt risiko involvert... Spennende! :-D
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Froggen » man 21.02.2005 9:55

Men du sier "ulv i fåreklær", som da må være en G5 i et G4 kabinett. Men du får vel et "får i ulveklær" også da?
medlem i 236 måneder
 

Re: Ulv i Fåreklær..

Innleggav thomasb » tir 22.02.2005 2:11

Froggen: Klart det er mulig, men det vil sannsynligvis til slutt koste mer enn det koster å kjøpe en ny Power Mac G5. Btw... er G5-prosessoren å få kjøpt separat? Hvis ikke, ja da må man kjøpe en Power Mac G5 eller iMac G5, for så å ta ut innmaten, for så å putte innmaten inn i et G4-kabinett. Det blir billig det! :P

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav magnus » tir 22.02.2005 2:34

Om man tar av sidene på G4kabinettet å limer det utenpå G5kabinettet :P

Men jeg tror nok også at man må kjøpe en hel G5, plukke den hel tfra hverandre, og så prøve å få presset den inn i G4en.

Lykke til! (Tror du kan trenge det ;))
medlem i 243 måneder
 

Re: Ulv i Fåreklær..

Innleggav Froggen » tir 22.02.2005 11:44

thomasb skrev:Froggen: Klart det er mulig, men det vil sannsynligvis til slutt koste mer enn det koster å kjøpe en ny Power Mac G5. Btw... er G5-prosessoren å få kjøpt separat? Hvis ikke, ja da må man kjøpe en Power Mac G5 eller iMac G5, for så å ta ut innmaten, for så å putte innmaten inn i et G4-kabinett. Det blir billig det! :P


Klart det blir dyrt! Poenget er vel at en G5 kan bygges om på lik linje med P4 eller AMD 64.
For the record - jeg ville ikke gjort det.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav anderstangen » tir 22.02.2005 12:08

Powermac G5 er jo den peneste stasjonære i verden.. whyyy? G4 er jo bare masse eyecandy, mens G5 er stilrent og fint.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 23.02.2005 18:34

Planen var å gjere powermac g4`en eg brukar i studio kraftigare, utan at nokon ser at der er ein g5 som lurar bak maska.

SÅ kan eg lure kollegaer.. "Wow!!! Får du 100 midiinstrumentar med ekstra effektar og 40 ulike softsynhtar på ein gong i logic 7 med ein G4?..."

:)


-Eg er ein enkel gut. Avogtil vil eg berre kødde litt. I tillegg til at det hadde vore fett som f...


Får vel vente til g5 iMac blir litt kraftigare og freiste å hive den innmaten inni istaden. Den passar kanskje. Å kjøpe g5 powermac til dette formål blir FOR dyrt.

Må vel slå ifrå meg heile greia, og heller kjøpe G5 2x2,5 til studiobruk.. ;)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav TheX » ons 23.02.2005 18:59

Får lyst til å kjøpe meg Powermac G5 for å ha den på skolens datalan, det hadde vært saker det! Forestiller meg to Cinema 30" Skjermer, og en G5 2x2.5 GHz Powermac med det nyeste av alt!

Vennene mine ville rett og slett blitt grønne av misunnelse!

Drømme drømme....

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Macaroni » ons 23.02.2005 19:11

medlem i 229 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron