iMac G5 "mister" tråløst nett

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac G5 "mister" tråløst nett

Innleggav Willyt » fre 25.02.2005 20:36

...håper noen kan hjelpe meg med følgende:

Min iMac bytter over til naboens trådløse nett etter at den har gått i dvale. Jeg har forsøkt å sette Airportén til "Et bestemt Nettverk", angitt navn og passord på mitt nett og "låst" oppsettet med hengelåsen. :evil:

Når maskinen brukes er det ikke noe problem, men etter at den har vært i dvale må jeg inn å herje med oppsettet igjen. UTROLIG IRRITERENDE!!!

Har forsøkt mot både jensen router og en Airport Express, same shit. Bruker 10.3.8. Har noen tips?

:?:
medlem i 231 måneder
 

Innleggav TheX » fre 25.02.2005 22:31

Be naboen din om å låse nettverket sitt, da er du hjelpsom i tillegg ;)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav magnus » fre 25.02.2005 23:38

Dette problemet har jeg og, eller slik at maskinen ikke automatisk kobler seg til mitt trådløse nettverk. Dette er utrolig irriterende, spesielt da en iBook på samme nett ikke har noen lignende problemer.
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Willyt » fre 25.02.2005 23:39

.. har vært inne på tanken. Problemet er at han vet om at det er "åpent" og bryr seg ikke. Han har ikke peil på dette. Hvis jeg hjelper og det en dag er noe, har vi det gående (har ikke spes peil selv heller, dog noe mer...)

men, skulle tro at denne fanastiske saken (iMacén) skulle kunne greie å holde seg til det nettet den har fått "besjed om".... Satt opp to nett her hos meg nå for å se om den også "hoppet over" på dèt, og jada, det gjorde den.
Noen som tror det kunne vært en idè med VPN? (nå er jeg på tynn is...) :oops:

Noen med samme erfaring?
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Willyt » fre 25.02.2005 23:46

magnus:
ja, som om han ikke vil kople seg på det valgte nettet... men gjerne naboens

har en bærbar pc på samme trådløse nett, ikkeno problem. Er forøvrig glad for å ha konvertert... hehe :wink:
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Maccer » lør 26.02.2005 0:30

Du må ringe internett leverandøren din og be de låse nettverket ditt så du bare holder deg "til deg selv". Jeg har nextgentel og de ordnet det med engang.
medlem i 231 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere