Mac Mini - Ytelse.

Diskusjon rundt Apples iMac

Mac Mini - Ytelse.

Innleggav ivar » lør 26.02.2005 2:24

Heisann!

Har bestilt en Mac Mini (1,42GHz, 512MB ram) til foreldrene mine. Hvordan vil denne maskinen kjøre foreksempel Warcraft3, WoW, eller Halo? Jeg har selv en 12" Powerbook (rev a, 640MB ram), og der går det akkurat å spille Warcraft3 og Halo (om man har kaffe).

Maskinen kommer ikke til å bli brukt til spill i det hele tatt, jeg er bare nysgjerrig. Jeg regner også med at ATI Radeon 9200 kortet i Mini Macen er en del bedre enn NVIDIA GeForce 420 Go kortet som sitter i powerbooken.

Hva tror dere? Noen som har testet?

// Ivar

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav CrazyGoNuts » lør 26.02.2005 2:35

Hvis det er snakk om dagens powerbook så sitter det et
GeForce FX GO 5200 i den som er endel raskere en Radeon 9200 som sitter i ibooken og minimacen.. Radeon 9700 derimot er raskere en GO 5200, men det sitter i iMac og de større powerbook modellene..

Men om du går ut i fra den modellen du har så tror jeg helt definitivt et vil gå bedre ja :)

Warcraft III går i allefall såpass smertefritt på min powerbook at selv om det sitter et GO 5200 i den så ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle funke på en minimac.. Requirements på WoW vet jeg desverre ikke i farta, men det er jo bare å se macgames.no eller noe? Men jeg er 99% på at de var innenfor specsa på en minimac.. Jeg vet i allefall at jeg har tenkt med meg selv at "nå som WoW kan kjøre på minimac så er det ingenting i veien for at jeg skal kjøpe en som stasjonær pc"
medlem i 236 måneder
 

Innleggav ivar » lør 26.02.2005 2:43

Takker for raskt svar.

12" Powerbook rev a. (867MHz) har NVIDIA GeForce 420 Go 32MB kort. De nyere modellene har andre kort.

Tror nok Mac Mini blir en del raskere :-)

WoW System requirements:

* 933 MHz or higher G4 or G5 processor
* 512 MB RAM or higher; DDR RAM recommended
* ATI or NVIDIA video hardware with 32 MB VRAM or more
* 4 GB or more of available hard drive space
* MacOS X 10.3.5 or newer
* 56k or higher modem with an Internet connection

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav CrazyGoNuts » lør 26.02.2005 2:51

WoW:
Mac OS X 10.3.5 eller nyere
PowerPC G4-prosessor på 933 MHz eller raskere
512 MB RAM eller mer (DDR RAM anbefales)
ATI- eller NVIDIA-videokort med 32 MB VRAM eller mer
4 GB eller mer ledig harddiskplass

Halo:
PowerPC G4 800MHz eller raskere
Mac OS X v10.2.8 or higher
256MB RAM
32MB AGP Video Card (GeForce 2MX/ATI 7000 or better)
1.4GB hard disk space


Minien klarer mao dette helt fint :D
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Snarf » lør 26.02.2005 11:54

Teoretisk skal den klare begge spel. Men OSX portinga av Halo er såpass røten at det hakkar tilogmed på n17" Powerbook 1,3ghz, med 512mbram og 64mb skjermkort. Det har lite med maskinen din å gjere og mykje med kodinga. Om du har nyaste patch skal det vistnok flyte litt betre, men då må du ha orginal halo cd ,og ettersom macsoft klagar på at det er det mest piratnedlasta spelet på mac nokonsinne, går eg utifrå at du sikkert har den samme .dmg fila frå nettet som eg har :) Så eg er redd Halo ikkje vil verte såbra uansett. Men kjør på.
WOW har eg ikkje prøvd, ei heller hørt klager på, i tilegg plar utviklar lage bra osx portar. (Syns warcraft 3 var veldig bra på min gamle G3600mhz).

Så eg har meire tru på at det vil kjøre fint.

Kjøp mac mini, kjøp spela. Have fun :)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav TheX » man 28.02.2005 18:15

Kan alle som har en Mac Mini med WoW forklare emg hvor godt det vil kjøre på den? Holder på å frelse en venn til Mac verdenen her, og det er et must.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav tactus » man 28.02.2005 18:28

Last ned Aspyr Game Agent så kan du sammenligne der.

For å nevne noe: Min PB rev. C 1.33 GHz/5200Go er klart for alt unntatt kommende Doom3 hvor CPU er 167 MHz for treg til å møte kravene. (Dårlig optimalisert søppel.) Ifra en gardin meny kan jeg velge andre maskiner og Mac mini tar det meste, men kommer til kort på en håndfull titler hovedsaklig pga skjermkort. Veldig oversiktlig. (WOW er ikke ifra Aspyr IIRC, men Aspyr Game Agent er ett greit verktøy for å finne ut sånn ca hvor på kartet en maskin ligger.)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav magnus » man 28.02.2005 19:32

CrazyGoNuts skrev:Hvis det er snakk om dagens powerbook så sitter det et
GeForce FX GO 5200 i den som er endel raskere en Radeon 9200 som sitter i ibooken og minimacen.. Radeon 9700 derimot er raskere en GO 5200, men det sitter i iMac og de større powerbook modellene..


iMac har ikke ATi-grafikkort, og det har de heller ikke hatt siden den siste CRT-iMacen som hadde et rimelig råttent ATI Rage 128 Pro med 16mb vram (2x).

iMac G5 har et GeForce FX 5200 Ultra 64 mb vram (8x)
medlem i 243 måneder
 

Innleggav pawnboy » tor 03.03.2005 19:55

jeg prøvde WoW på iBook G4 1,2 med 768 ram, ati radeon 9200, samme grafikkbrikken som står i mac mini.... Det hakket selv om jeg kjørte på lav oppløsning og lite detaljer. Hvis han skal spille WoW med bra flyt, kjøp pc, eller selg bilen og kjøpe en powermac G5 med Ati Radeon 9800 eller bedre... Spill funker sjelden bra på mac syns jeg, sett bortifra quake III og en del småspill.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav CreeVal » tor 03.03.2005 20:09

Command & Conquer Generals funker bra, WC3 funker fett, i allefall på min 12" PB 1.5 Combo...

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

mini og tv

Innleggav Satan » søn 13.03.2005 0:40

Litt off...men

Noen som vet hvordan det fungerer å koble minimac til Tv'n? Hvordan blir oppløsningen? Blir det for liten skrift til å se desktopen dersom en kjører den gjennom en tv?

Noen som har erfaring med harddisk opptageren om selges som "tillegsutstyr" for minimac'en?. Det står ingen ting om størrelsen på macstore.......

Takk for alle VENLIGE svar... :)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]