Mac Mini og dårlig skjermbilde på VGA

Diskusjon rundt Apples iMac

Mac Mini og dårlig skjermbilde på VGA

Innleggav macern64 » tir 01.03.2005 20:50

Hei

Etter det jeg skjønner, så er det vel ikke så mange som har vært så «heldig» å motta sin Mac Mini enda her i Norge.

Jeg var ca. 2 min. fra å bestille meg en Mac Mini i forrige uke, helt til jeg så denne lange tråden på Apple sine forum. http://discussions.info.apple.com/webx?14@723.AextaQqHTSc.1@.68a64fff

Og denne: http://www.xlr8yourmac.com/feedback/mac_mini_dim_video.html

Det er vel litt for tilfeldig att så mange rapporterer om mørkt og dårlig skjermbilde ved bruk av VGA skjerm til att dette er isolerte maskiner som har produksjonsfeil.
Det er vist også noen som har målt styrken ut av DVI til VGA adapteret, og funnet ut at styrken ut er under VESA spesifikasjonene.

Er det noen her på forumet, som har Mac Mini som kan si att de er fornøyd med skjermbilde på sin VGA skjerm. Bruker du DVI så skal det stort sett ikke være noe problem.
Og hvis du leser hele tråden på Apple Support, så ser du at det ikke blir dårligere eller bedre ved bruk av KVM.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav golasen » tir 01.03.2005 20:54

Nå har ikke jeg orket å lese de trådene, men har de kalibrert skjermene side i systemvalg? Er jo mulig der å justere gamma slik du vil ha den skulle jeg mene. Har aldri prøvd det på vga, men det skulle vel være det samme der?
medlem i 210 måneder
 

Innleggav macern64 » tir 01.03.2005 21:02

Larsk skrev:Nå har ikke jeg orket å lese de trådene, men har de kalibrert skjermene side i systemvalg? Er jo mulig der å justere gamma slik du vil ha den skulle jeg mene. Har aldri prøvd det på vga, men det skulle vel være det samme der?


Leser du hele tråden, så vil du lese at det ikke er noen løsning å kalibrere eller justere gamma.
Flere har prøvd dette, men uten noe bedre kvalitet på skjermen.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav BjornE » tir 01.03.2005 21:13

Hei!

Les hele tråden, tydelig at skjermene eller KVM boksen kortsluttet noen pinner....

Den jevne amerikaner har ikke altid "rocket science" utstyr.

Jeg kjører en Dell LCD - fungerer helt toppers, men designet suger uten grenser....

mvh
Bjørn

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]