Airport Extreme vil ikke helt...

Diskusjon rundt Apples iMac

Airport Extreme vil ikke helt...

Innleggav DRUMS » ons 02.03.2005 9:00

Morn!

har en god stund vært plaget med brudd i mitt adsl nettverk. Det er nå fikset, men problemet er at Airport ikke fungerer som det skal. Det kan virke som om signalet er svakt da jeg bare får inn min stasjonære iMac
på nettverket. Min Powerbook vil ikke koble seg til før jeg er veldig nært basestasjonen. Kan det være at Airport stasjonen har fått seg en smell og rett og slett ikke sender ut sterke nok signaler? Lyset i midten er på konstant, det til høyre blinker konstant og det til venstre blinker bare av og til. Er dette rett? Bør jeg restarte/ nullstille Airport?
medlem i 233 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 02.03.2005 9:14

Blinkingen er normal. Når det venstre lyset blinker, så betyr det bare at den kommuniserer med trådløse enheter. Når det høyre lyset blinker, så betyr det at den kommuniserer med routeren den er koblet opp til internett via. Les mer om lysene på Apple sine support-sider :) http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107457

Hvis det bare er PowerBook'en som har dårlig signal, åpne den og sjekk at AirPort-kortet og antennen sitter SKIKKELIG godt i. Ta en titt på denne siden: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86622

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav hotlive » ons 02.03.2005 9:16

Prøv med å restarte Airport først å fremst - (vent i 30 sec før du setter i kontakten igjen.) :)
medlem i 231 måneder
 

Innleggav DRUMS » ons 02.03.2005 9:51

Jeg har prøvd og dra ut strømmen på Airport(restarte), men det blir ikke bedre.

Det venstre lyset blinker fremdeles bare av og til, men jeg skal prøve mer i ettermiddag etter jobb og div andre samfunnsnyttige sysler :)
TAKK FOR TIPS!!
medlem i 233 måneder
 

Innleggav DRUMS » ons 02.03.2005 10:05

Foresten vil jeg nok en gang si at mac1 har et fortreffelig forum for oss som ikke er så veldig flink og utsjekka på problemløsninger etc..
Her kan man stille både banale og enkle spørsmål uten å føle seg som en
:oops: :oops: :oops: og det er veldig bra!!! :)

HA EN FIN DAG ALLE SAMMEN :D
medlem i 233 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]