Cuben som basestasjon og backupserver?

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav Macern » fre 04.03.2005 0:28

450 MHZ, 120 GB, 896 MB SDRAM. Ny strømadapter kjøpt for litt over et år siden. Ellers pent behandlet, ingen riper. CRT-skjerm medfølger (den som er mørkeblå og gjennomsiktig bak, husker ikke helt navnet på den nå. Harmon Kardon høyttalere.

Nå er ikke dette riktig tråd for å selge Cuben, men jeg er happy med 3500 kr for den. Frakt er ikke inkludert. Har spart på originaleskene. Men jeg selger den ikke før jeg har kjøpt ny Mac, dvs. en G5. Og jeg må vente til Tiger er lansert i tilfelle det kommer nye G5-oppdateringer.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav segrov » fre 04.03.2005 0:54

Hey!

Det går da greit å overføre store filer med 11mbit-kort. Gjør det rett som det er med min powerbook. Går riktignok raskere med et 54mbit-kort, men jeg overfører ikke gigabytes _hele_ tiden da...

11mbit er bra nok for streaming av film og lyd. Vil du ha noe raskere, kan du jo kjøpe en lang ethernett-kabel som du bruker når du trenger det.

Det finnes også USB-dongler som gir deg 11mbit. Kanskje noe å vurdere istedet for airport-kort? Du har også en trådløs-løsning fra SMC som er billig og som kommer med hub og ruter hvor du kan koble innpå Cuben via en kabel. Mange løsninger, så fortvil ikke:)
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Macern » fre 04.03.2005 1:09

Ja, men nå var selve idéen å bruke Cuben som basestasjon, det med backup var bare noe ekstra jeg evt. kunne bruke Cuben til. Men jeg tror jeg tar til vettet og selger den...

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere