PowerMac+Overkill=Sant

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav eddymulan » ons 09.03.2005 22:04

det hadde ikke vert verdt å ha en slik pc løsning uansett.
Mac er tingen.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav HyggeligKar » ons 09.03.2005 22:24

Helt enig!!!

Dessuten kan vi jo plusse på Logig 7 Pro... :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav hansi » ons 09.03.2005 23:53

+lifetime medlemskap på clubjenna.com

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav G-Mac » tor 10.03.2005 0:35

Hvis du velger den dyreste xServeren og stasjer den, så blir den dobbelt så dyr som PowerMacen.... :wink:

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav karlim » tor 10.03.2005 0:42

h_a_n_s_i skrev:man må nok ha to stk skjermkort

som steve så pent sa det: dual-dual dvi


edit: jeg var på officeline butikken og mener å ha sett at 30" som står det kun går på én dvi kontakt.... har jeg sett feil?


Det Steve sa var at 6800 kortet støttet dual dual link, som på godt norsk betyr 4 (!) DVI utganger, nok til å drive to stk 30", som hver trenger en dual link, altså 2 DVI. Plugger du bare i en DVI kontakt i en 30" får du bare bilde på halve skjermen...

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav eckmann » tor 10.03.2005 0:54

Ehh.. Nei? 30" skjermen har kun én kontakt til å stappe i skjermkortet. Dermed basta. Nyeste powebooken, 17", har jo også Dual DVI, dvs. at du kan kople til 30" på den også, og jeg kan forsikre deg om at de tikke er to dvi utganger på den... Eller misforstår jeg det du sier helt? Uansett, det funker fint med å kople til en 30" på én kontakt... Dual DVI er som sagt over abre at alle pinnene er aktivert, ikke bare halvparten...


Du får ikke bilde på bare halve skjermen når du kopler i én kontakt. Det er sikkert og visst, for det er jo bare én kontakt fra skjermen.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav TeSp » tor 10.03.2005 10:53

karlim skrev:
h_a_n_s_i skrev:man må nok ha to stk skjermkort

som steve så pent sa det: dual-dual dvi


edit: jeg var på officeline butikken og mener å ha sett at 30" som står det kun går på én dvi kontakt.... har jeg sett feil?


Det Steve sa var at 6800 kortet støttet dual dual link, som på godt norsk betyr 4 (!) DVI utganger, nok til å drive to stk 30", som hver trenger en dual link, altså 2 DVI. Plugger du bare i en DVI kontakt i en 30" får du bare bilde på halve skjermen...


Det er feil, halvparten av DVi kontaktene var aktivert på det kortet så det var derfor han måtte ha to kontakter. Mens altså på de nyere kortene er alle pinnene på kortet aktivert.

Med din teori, så er det 2 dvi plugger på den nye 17" og det betyr at man kan ha 2x 20" og en 17" skjerm tilkoblet en maskin. Høres ikke det litt rart ut? Nei desverre så tar du feil, hvis ikke så har jeg fått feil informasjon av de som jobber på office line.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Avid

Innleggav hakon » tor 10.03.2005 16:52

TeSp skrev:
hakon skrev:Hvis du slenger på noen Avid produkter kan du raskt komme opp i noen hundre tusen til :P :wink: .. har noe lignende det der stående på jobben :D


Hvor jobber du?

Trykkeri :roll:

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav eckmann » tor 10.03.2005 17:02

TeSp, klart du ikke har det. Det du sier er helt riktig. Og om det er så vanskelig å ikke tro på det TeSp og jeg sier, sjekk med apple selv.

Apple.no skrev:8 millioner bildepunkter

30-tommersskjermen Cinema HD Display er så stor at den krever den aller nyeste grafikkteknologien. Vi snakker om grafikkortet NVIDIA GeForce 6800 Ultra DDL (tilgjengelig fra Apple Store) – den mest avanserte grafikkmotoren som er tilgjengelig for Mac. Kortet er spesielt utviklet for å støtte dobbeltkoblingen i DVI-tilkoblinger og leverer en oppløsning på 2560 x 1600. NVIDIA GeForce 6800 Ultra DDL kan faktisk drive to 30-tommersskjermer og slik gi deg et helt enestående arbeidsområde på, åtte millioner bildepunkter. Kortet selges som spesialbestillingskomponent og enkeltvis.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav magnus » tor 10.03.2005 17:21

Det der med halve skjermen er tull. Så for en uke siden med egne øyner en PowerBook 17" som var koblet til en 30", en DVI, en USB, en FireWire, en strøm.
Og vet helt sikkert at det kun er to porter (2x DVI) på 6800 Ultra DDL kortet.
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Otsego » tor 10.03.2005 17:42

Dersom du kobler 30" skjermen inn i et skjermkort som IKKE støtter dual-link vil du kun få opp halve skjermbildet. Dersom du kobler den til en kontakt som støtter dual-link (f.eks GeForce 6800) vil alt være OK og du vil ha hele skjermbildet. Du kan da koble til to 30" skjermer til en GeForce 6800

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav TheX » tor 10.03.2005 18:03

magnus skrev:Det der med halve skjermen er tull. Så for en uke siden med egne øyner en PowerBook 17" som var koblet til en 30", en DVI, en USB, en FireWire, en strøm.
Og vet helt sikkert at det kun er to porter (2x DVI) på 6800 Ultra DDL kortet.


Halve skjermen viste seg bare om det var et annet kort enn de som støtter 30"ene. I de er bare halvparten av pluggene aktivert, altså, bare halve skjermbildet.

Og folkens, vi må jo laste ned all musikk det er mulig å få tak i fra iTMS! Det bør øke prisen en smule...

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav HyggeligKar » tor 10.03.2005 18:23

OK; Her er programvare:

Adobe-Programmer
-Photoshop
-Indesign
-Illustrator
-GoLive
-Acrobat
-AfterEffects

Quark Pro (eller hva det nå heter)

Apples Pro-programmer
-Final Cut Pro HD
-Motion
-Shake 3.5
-DVD Studio Pro
-Logic Pro 7

iLife
-iTunes
-iPhoto
-iMovie HD
-iDVD
-Garageband 2

Microsoft Office 2004 Proffesional Edition
-Word
-Excel
-PowerPoint
-Entourage
-MSN Messenger 4.1
-Virtual PC 7 XP Proffesional Service Pack 2

-Opera
-OmniWeb
-OmniGraffle
-OmniOutliner

-Maya 3D
-LightWave

-.Mac medlemskap

Det høres ut som en god begynnelse... har noen flere programmer, sett det opp på listen!

Det hadde nok blitt rimelig dyrt i allefall.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere