Noen snille folk her eller?

Diskusjon rundt Apples iMac

Noen snille folk her eller?

Innleggav Maccer » ons 16.03.2005 22:21

Har en iMac G4 med defekt skjerm (tror jeg). Den blir bare hvit hvertfall når jeg starter maskina. Greia er at jeg trenger en vga kabel (eller hva utgangen heter) så jeg kan koble den opp til tven. Dette skal jeg gjøre fordi jeg er ikke helt sikker på om det er noe galt med selve dataen eller bare skjermen. Noen som kunne tenkt seg å låne bort en slik kabel så jeg slipper å bruke penger på noe som kanskje ikke går? :lol:
medlem i 232 måneder
 

Innleggav NuSkool » ons 16.03.2005 22:24

Hvor bor du da?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Xander » ons 16.03.2005 22:27

Jeg er kanskje snill hvis du bor i nærheten..
Hvis ikke så er jeg snill likevel.. =)
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Maccer » ons 16.03.2005 22:29

Oslo.. men jeg kan godt betale frakt og greier jeg...
medlem i 232 måneder
 

Innleggav pappkasse » ons 16.03.2005 22:48

hvilken g4 er det, har en kabel til overs til eldre ibooks og mulig til eldre g4 også, er den kabelen som ble brukt før til de maskinene med felles lyd og vga utgang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Xander » ons 16.03.2005 22:52

Snakker vi VGA kabel, RCA kabel eller sånn stereojack med 3streker til 3x RCA kabel?
Er det vanlig vga, mini vga eller RCA kan jeg stikke innom.. ;)
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Maccer » ons 16.03.2005 22:52

er ikke helt sikker på hvor gammel den er. Men utgangen er hvertfall merket med symbolet: I[]I
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Xander » ons 16.03.2005 22:54

Det er en slik mini vga, så du trenger bare et adapter...

Jeg har adapter så du kan bruke den både til tv og vanlig skjerm.. ;)

Dette adapteret følger som oftest med maccen... (det til vga skjerm, ikke til tv osv)
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Maccer » ons 16.03.2005 22:58

Ok men jeg kjøpte macen brukt av en idiot som hadde limt fast skjermen med dårlig super lim og ødelagt alt, så jeg fikk ikke med noen vga adapter. Helst ville jeg kobla den opp til en tv (via scart), men en kabel til en ekstern pc skjerm hadde også vær fint :) takk for svar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Xander » ons 16.03.2005 23:12

Ta og send meg en PM med nødvendig info. Skal en tur inn til Oslo på fredag tenker jeg... Jeg er ærlig, personlig er jeg ikke hypp på å sende avgårde en kabel slik, den koster jo 250kr. Og jeg har dårlig erfaring med det... en lang historie kort: mann låne harddisk, mann late som bor sted, ta ifra en annen sin postkasse og fordufte...

Så om jeg kunne kommet innom, hvis det er i området der jeg skal, så kan jeg hjelpe deg... ;)
medlem i 231 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]