HJELP!!! Får ikke lagt inn OSX

Diskusjon rundt Apples iMac

HJELP!!! Får ikke lagt inn OSX

Innleggav lalm05 » fre 18.03.2005 13:48

Trenger hjelp!! Er helt ny på mac. Har en brukt imac med Mac OSX.
Jeg vil formattere hele greia og legge inn OS på nytt, men når jeg prøver får jeg bare opp feilmelding at det har oppstått en feil. Da har det gått en lang bit inn i insatlleringen. Hvordan formatterer jeg HD riktig, men hvilket program?? Hva gjør jeg??? På forhånd takk.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Magnuc » fre 18.03.2005 13:50

Har du CD'n som fulgte med maskinen, eller er det en annen som kanskje hører til en annen type Mac?

For å formatere går du inn i Disk Utility som du finner oppe i menyen når du har boota fra CD'n. Du må formatere der før du velger disk å installere på.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Installasjon av OSX

Innleggav lalm05 » fre 18.03.2005 13:57

Jeg har kjøpt en brukt mac, det fulgte bare med 3 cd med osx. Jeg har vært inne der du sier, men hvordan sletter jeg alt og begynner på nytt?

Magnuc skrev:Har du CD'n som fulgte med maskinen, eller er det en annen som kanskje hører til en annen type Mac?

For å formatere går du inn i Disk Utility som du finner oppe i menyen når du har boota fra CD'n. Du må formatere der før du velger disk å installere på.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav admin » fre 18.03.2005 14:01

Hvilken Mac er dette?

Uansett, start Macen med CDen inne i maskinen og hold C nede mens du starter. Da vil maskinen boote inn i OS X install. Så kan du installere og formatere hele greia.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav lalm05 » fre 18.03.2005 14:08

Det er en iMac, fra 2001 kanskje, de som er fargerike.
Har gjort det du skriver,men uansett så får jeg opp en feilmelding at det har oppstått en feil prøv å installere på nytt (etter en god stund inn i installeringen), . Kanskje det er feil med OSX?

admin skrev:Hvilken Mac er dette?

Uansett, start Macen med CDen inne i maskinen og hold C nede mens du starter. Da vil maskinen boote inn i OS X install. Så kan du installere og formatere hele greia.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav desafio » fre 18.03.2005 14:09

Kanskje det er hakk i plata?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav lalm05 » fre 18.03.2005 14:10

Skal sjekke, takk.
desafio skrev:Kanskje det er hakk i plata?
medlem i 228 måneder
 

Innleggav macrules » fre 18.03.2005 14:14

Kan du bekrefte at du har vært inni disk utillity og formatert harddisken?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Fantomas » fre 18.03.2005 14:51

jeg hadde samme problemet en gang.. det viste seg at cden var ødelagt...

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav lalm05 » fre 18.03.2005 15:00

macrules skrev:Kan du bekrefte at du har vært inni disk utillity og formatert harddisken?

Ser ut som det går greit nå.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav lalm05 » fre 18.03.2005 15:00

Takk til alle!
medlem i 228 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere