Førstegangs Mac-bruker trenger hjelp med å switche

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav macrules » ons 23.03.2005 18:19

Har selv dårlig erfaring med å tvangsavslutte finders forsøk på å opprette kontakt med en server. :(

Når du prøver på en relaunch av finder i ett slikt tilfelle må du gjøre det flere ganger før det gir noen effekt.


Sikkert bedre å bare nappe ut nettverkskabelen enn å prøve å tvangsavslutte.

Uansett, etter en omstart skal alt være som før.

(Grunnen til at det gikk over 5 minutt er at du prøvde å tvangsavslutte prosessen istedet for å vente 200 sekund.)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav steinmb » ons 23.03.2005 18:44

Hei din gomslork ;) Har du enda prob. og plass kan du bare pakke filene sammen i 1 eller flere ZIP-filer? Du har jo bare 3-400filer så plass regner jeg med du har. Enkelt og greit, noen ganger er nasjonale tegn og utvida tegn et prob.

Da jeg flytta alt fra min Win maskin, ble det gjort ved at jeg boota Linux på winboxen og overførte til Mac. Gjorde ikke dette pga. æ får pysiske problemer hver gang win må i nett hehe

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Åge » ons 23.03.2005 19:04

Mick_Kolby skrev:Det du gjør, er at du markerer alle filene du vil ha med filendelse, trykker EPLE(Command) + i. Og da kan du velge om du skal ha filending eller ikke.
:)


Sorry Mick, men det funker ikke. poenget er at filen ikke ha endelse.. alle filer må ha det. Spørsmålet er om det skal syntes eller ikke. hvis en Mp3 har .bin endelse og du setter Finder til ikke å vise endelsen, så hjelper ikke det..

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Jon » ons 23.03.2005 20:31

Det er lurt å ikke bruke sære tegn i filnavn genrelt. En god regel å ha. Det samme gjelde forøvrig alt som heter nettverks-deling, maskinnavn etc.

Og det er kun på windows at filetternavn er et must, *nix systemr opererer ikke med filetternavn på samme måte. Hvis man er vant til windows gjør det å ha filetternavn enklere for seg selv og hvis man skal overføre filer til windows.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]