iMac går i dvale ukontrollert

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac går i dvale ukontrollert

Innleggav chpl » tir 09.04.2013 13:48

Hei har en iMac early 2011 som det siste halve året har begynt å gå i dvale selv når jeg sitter og bruker den aktivt. Skjedde først en gang i høst, men nå de siste to ukene har det skjedd veldig mye. Alt i innstillinger er OK. Noen tanker om hva dette kan være?
medlem i 152 måneder
 

Re: iMac går i dvale ukontrollert

Innleggav Master_Gismo » ons 12.06.2013 3:25

Har du prøvd å skru av dvale innstillingen.
Det kan hende maskinen ikke lengre registrerer at du bruker maskinen.

Kan også prøve å lage en ny bruker konto og se om det skjer det samme der. Om ikke kan du flytte filene dine over til den nye bruker-kontoen.

Bruker du maskinen på bruker-konto eller Administrator-konto tilgang…?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: iMac går i dvale ukontrollert

Innleggav HansN » man 24.06.2013 18:08

På min iMac kjøpt i 2012 blir også skjermen svart av og til. Siden jeg bruker to skjermer ser jeg at det er iMac skjermen som slår seg av, mens maskinen for øvrig virker. Med en skjerm kan det virke som om den går i dvale. Prøv Ctrl+shift+eject for å slå av skjerm og deretter Ctrl+shift for å slå på. Det fungerer, men løser ikke problemet.
Det er mange som opplever dette.
Noen tror det er en operativsystemfeil og har reinstallert SnowLeopard og det virket sies det.
Andre nevner temperatur, men via iStat ser jeg at den virker på høyere temperaturer enn den av og til slår seg av på.
Mange har hatt den til service og flere komponenter er byttet uten hell.
Dette står der om på Apple suport.
Hva det egentlig er gjenstår å se.....
medlem i 172 måneder
 

Re: iMac går i dvale ukontrollert

Innleggav livtorpe » ons 27.11.2013 12:09

Eg har samme problemet med min iMac 27". Den er tidlig 2012 modell, og har det siste året gått i dvale mens eg sitter å jobber. Hadde den inne på Elkjøp til rep, og dei fant ingenting. Hvisnok gikk den ikke i dvale mens dei hadde den inne. Her heime går den i dvale rett som det er.
Såg på ei tekno-side at dette er fordi skjermen blir så utrolig varm. Og Apple har ingen løsninger på det.
Må si eg er utrolig skuffa. Her kjøper eg maskin til ein dyr penge, og så fer eg dette problemt. Eg jobber heimenfra, og sitter ved maskina 6-8 timer kvar dag.

Men så fant eg dette : http://www.macgeeky.no/problemer-med-a- ... rov-dette/
Skal prøve det ut og sjå om det hjelper.
medlem i 124 måneder
 

Re: iMac går i dvale ukontrollert

Innleggav geiroy » tir 04.09.2018 2:15

Fant du ut hva som var problemet? Og hva som ble løsningen?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron