Oppgradere iMac fra 1 HDD til 2 SSD/HDD drev

Diskusjon rundt Apples iMac

Oppgradere iMac fra 1 HDD til 2 SSD/HDD drev

Innleggav Maxima » fre 22.11.2013 1:19

Jeg har i mange omganger oppgradert min HDD i min iMac med en ny HDD når den har blitt for liten. Hver gang har jeg gjort det slik at jeg kopierte eller overførte alt med Apple's standard løsning fra Time Machine og det har fungert perfekt hver eneste gang.

Nå har jeg et problem!

Jeg har nå kjøpt en ny iMac (mid 2011) som jeg har oppgradert med en 256gb SSD og en 3 TB HDD. Jeg har installert OS X på SSD'en (Mavericks)

Med dette setup fungerer ikke migrering fra tidligere Time Machine eller direkte overføring med overførings assistent, jeg får en meddelelse om at disken er for liten.

Dette må være et vanlig problem for mange, men tross mange søk på net, har jeg enda ikke funnet et bra svar på en bra løsning for dette.

Forslag som clean install er ikke aktuelt, funksjonaliteten og innholdet på min iMac har vokst nå i over 6 år og dette kan ikke gjenskapes med den hukommelse jeg har.

Er det noen der ute som har en bra metodikk på hvordan mitt problem kan løses på en logisk enkel måte, setter jeg stor pris på en tilbakemelding.

PS: Min gamle og nye iMac er/kan koples sammen med et Firewire kabel, just for info!
medlem i 182 måneder
 

Re: Oppgradere iMac fra 1 HDD til 2 SSD/HDD drev

Innleggav Dorkfish » fre 22.11.2013 9:12

Problemet er jo at oppstartsdisken du hadde er større enn oppstartsdisken du nå har. Du kan jo ikke forvente å få plass til f.eks 400 GB på en 256 GB SSD.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Oppgradere iMac fra 1 HDD til 2 SSD/HDD drev

Innleggav jerry.c.bush » fre 22.11.2013 9:38

Kanskje det kan være lurt av deg å sette opp diskene som Fusion Drive?
Da vil begge diskene oppleves som en disk og, uten at jeg kan si meg 100 % sikker, så mener jeg at det da skal være mulig å få plass til alt av din data fra Time Machine Backup på din nye maskin.
http://blog.macsales.com/15617-creating ... sion-drive

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Oppgradere iMac fra 1 HDD til 2 SSD/HDD drev

Innleggav Maxima » man 25.11.2013 15:42

Takk for forslaget med Fusion drive, har oprettet et Fusion drive, og er i øjeblikket ved å overføre data fra min Time Machine backup. Inntil videre ser alt ut til å fungere som det skal. :-)
medlem i 182 måneder
 

Re: Oppgradere iMac fra 1 HDD til 2 SSD/HDD drev

Innleggav Maxima » søn 26.10.2014 1:53

Jeg glemte å si at operasjonen var en suksess. Dette var virkelig vellykket.
medlem i 182 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]