thunderbalt og displayport

Diskusjon rundt Apples iMac

thunderbalt og displayport

Innleggav albester » tor 28.11.2013 1:49

Heisann.

Har bestilt meg en iMac27... den har thunderbolt osv... og jeg skal.eller tenkte jeg skulle koble denne opp mot min reciver. og samsung tv, for å dille på med musikk i logic og andre programmer... hvordan kobler man opp imacen og får tven som display nr2 ? er jo ikke noen hdmi eller minidisplayport på den... og sliter med å finne noe thunderbolt -- hdmi kabler...... kan man bruke en vanlig displayport-hdmi overgang her og få bra lyd? eller må man begynne å klure med optisk og overganger og hu og helvete?
medlem i 230 måneder
 

Re: thunderbalt og displayport

Innleggav spiffers » tor 28.11.2013 8:30

Det enkleste er å kjøpe en AppleTV...
medlem i 183 måneder
 

Re: thunderbalt og displayport

Innleggav Kelvin » tor 28.11.2013 17:11

mDP til HDMI adapter fungerer bra om TV'en er nært nok iMac'en. Men jeg er helt enig i at AppleTV er det beste.

mDP adapter koster rundt 300Kr plus HDMI kabel mens AppleTV koster 799,- og kan brukes til mer.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: thunderbalt og displayport

Innleggav albester » tor 28.11.2013 19:00

Har apple tv, men skal bruke maskina til musikk produksjon, så vet ikke om det blir for mye "lag" mellom maskin og tv/receiver med trådløs overføring til appletven, derfor jeg lurer mest på kablet forbindelse

mDP er ikke det minidisplayport? eller går det ann å bruke det i en thunderbolt port ?
medlem i 230 måneder
 

Re: thunderbalt og displayport

Innleggav Kelvin » fre 29.11.2013 11:37

Ja, alle mini Displayport adaptere virker med Thunderbolt. Thunderbolt er fysisk identisk med mini Displayport.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: thunderbalt og displayport

Innleggav albester » lør 11.01.2014 16:48

men støtter displayport lyd, slik som hdmi? eller må jeg legge opp ekstra lydkabel til receiveren min ?
medlem i 230 måneder
 

Re: thunderbalt og displayport

Innleggav ch_knapp » lør 11.01.2014 17:57

DisplayPort er et subset av Thunderbolt-standarden.

Lyd over DisplayPort:
http://superuser.com/questions/229084/d ... -hdmi-does

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron