iMac2013, kernel panic daglig

Diskusjon rundt Apples iMac

Re: iMac2013, kernel panic daglig

Innleggav jerry.c.bush » lør 01.03.2014 22:44

Får du opp hengelås så har den som eier den kryptert disken. Da må du ha passordet.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: iMac2013, kernel panic daglig

Innleggav brilar » lør 01.03.2014 22:47

Okey. Er det ingen metode, å få låst den opp, uten passord? Han husker ikke passordet.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

iMac2013, kernel panic daglig

Innleggav meridian1979 » lør 01.03.2014 23:45

@brilar

Jeg har opplevd noe av det samme (passordbiten, ikke KP), denne oppskriften funket for meg:

http://osxdaily.com/2009/10/19/bypass-m ... -password/
medlem i 175 måneder
 

Re: iMac2013, kernel panic daglig

Innleggav brilar » søn 02.03.2014 0:01

Da vil ikke imacen starte i det hele tatt.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: iMac2013, kernel panic daglig

Innleggav MacMikael » ons 25.03.2015 13:43

En oppdatering og forhåpentligvis en happy ending på min historie.

Min iMac fortsatte å kræsje med ujevne mellomrom helt siden jeg skrev det opprinnelige innlegget for over 1 år siden. Det stoppet heller ikke etter oppgraderingen til Yosemite.

Defekt RAM blir ofte påpekt som som synderen i slike saker. Jeg kjørte derfor full RAM test (memtest) uten å avsløre noen defekter.

iMac ble deretter levert inn til eplehuset for feilsøking og reparasjon (maskinen er opprinnelig kjøpt fra apple.com/no)

Jeg fikk maskinen tilbake etter 14 dager med beskjeden om at de fant ingen feil og at de klarte ikke å fremprovosere et eneste kræsj. Anbefalte å ta en clean install og kun kopiere over bilder og dokumenter slik at man ikke tok med gammle problemer.

4 timer etter at jeg startet maskinen kræsjet den igjen. Da hadde jeg knapt nok kommet igang med å kopiere bilder. Så det ble en ny runde med eplehuset.

Etter en ukes feilsøking fikk jeg beskjed om at hovedkortet er ødelagt og må byttes. Siden maskinen er under 5 år gammel ble alt utført gratis. Alt jeg måtte vise var kvitteringen.

Selv om det har tatt 2 runder med feilsøking synes jeg at det er helt topp å få reparert en 4,5 år gammel maskin helt gratis. Nå fungerer alt knirkefritt.

Så all honnør til norsk forbrukerbeskyttelse og Eplehuset :)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere