Dødt Apple Wireless Keyboard

Diskusjon rundt Apples iMac

Dødt Apple Wireless Keyboard

Innleggav nekrolog » man 09.12.2013 14:41

Heisann folkens!
Jeg vil gjerne høre meningen deres på en sak;

Jeg har et Apple Wireless Keyboard som ble kjøpt nytt sommeren 2010.
På lørdag var det dødt. Har prøvd flere typer batteri, men det er ingen respons å få.

Jeg dro til Elkjøp, hvor det er kjøpt, å leverte det inn til service. Jeg fikk beskjed om at det ville ta rundt 2 uker, men i dag fikk jeg melding om å hente det.
Grunnen er at det bare er 2 års reklamasjonsrett på tastatur.
Elkjøp / Apple mener vist at et slikt tastatur ikke har en forventet levetid på mer enn 2 år..

Hva mener dere om denne saken?
Tastaturet mitt har vært oppbevart i Henge Docks Clique stortsett hele tiden, og framstår strøkent.

Personlig syns jeg det er tåpelig å ikke forvente enn lengre levetid på et kvalitetsprodukt til en sum av 599,-

Dette sier forbrukerrådet:
"Når du handler med en profesjonell selger, er reklamasjonsfristen to eller fem år. Om varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er fristen fem år. Det gjelder varer for eksempel kjøleskap og vaskemaskiner."
medlem i 191 måneder
 

Re: Dødt Apple Wireless Keyboard

Innleggav Background » man 09.12.2013 15:44

Ta en titt på denne artikkelen på Hardware.no:
http://www.hardware.no/artikler/juss_paa_nett/21903/12

Er du forbruker, og tingen du kjøper er laget for å holde i "vesentlig lengre" tid enn to år, er reklamasjonsfristen hele fem år. Dette gjelder så godt som alle datadeler, de eneste komponentene vi kan komme på som ikke kommer inn under denne regelen er prosessorkjølere, vifter, tastaturer, mus, joysticker og gamepader.
medlem i 125 måneder
 

Re: Dødt Apple Wireless Keyboard

Innleggav nekrolog » man 09.12.2013 15:56

Se der ja. Takk for svar!

Helt tåpelig syns ihvertfall jeg.
Jeg kjøpte ihvertfall tastaturet i god tro om at det skulle vare lengre enn to år.

Vel vel, da er det vel bare å grave dypere i lommeboka rett før jul!
medlem i 191 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]