Skurrelyd iMac 27"

Diskusjon rundt Apples iMac

Skurrelyd iMac 27"

Innleggav Mr-Piano » fre 13.12.2013 13:37

Hei,

Jeg har fått meg en ny iMac 27" (i5). :-)

Når jeg bruker Logic Pro X begynner etter en liten stund lyden å skurre / hakke.
Dette gjelder da både i Logic samt andre programmer som kan spille av lyd.

Jeg bruker et eksternt lydkort fra Propellerheads (Balance), men denne skurringen er også gjeldene med det interne lydkortet.

Jeg hadde tilsvarende problem på min gamle Duo Core 21" fra 2007, men her kom det sjeldent og en restart av programmet (som var i bruk) løste dette.

På 27" må jeg restarte maskinen for å få den "friskmeldt".

Jeg ser på verdensveven at det er andre med ny iMac som også har lydproblem.

Noen som vet om dette er relatert til hard- eller software?

Noen tips eller triks? Må jeg reklamere denne maskinen?

Takker for all hjelp.

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Skurrelyd iMac 27" OG USB problemer

Innleggav Mr-Piano » tor 19.12.2013 8:43

Etter å ha søkt litt på nett, finner eg ut at det er flere som har samme problem.

Dette "user tips" på Apple Support Communities summerer opp flere problemstillinger som kan være interessante for flere av dere der ute=> skurrelyd samt problemer med USB 2 vs 3.

Se denne siden: https://discussions.apple.com/docs/DOC-6421.

Jeg skal snakke med Apple support i dag. Blir spennende å høre hva de har å komme med...om de vil innrømme at de har noen problemer med disse iMac'ene.

Kommer tilbake med mer info...

Edit 19 Desember:
=> Snakket med Apple support i dag. De mener dette er en hardware feil, og jeg skal dermed levere inn maskinen på reparasjon.
Håper det fikser "biffen"...

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Skurrelyd iMac 27"

Innleggav frygisk » man 03.02.2014 21:35

Jeg har samme problem på min helt nye 27" med fusion drive, og ekstern usb lydkort. har prøvd 7 forskjellige lydkort nå, og alle har samme problemene.

Så langt har jeg forstått at det er et problem emd imac 27" med fusion drive, og usb audio. Det er kort og godt en produksjonsfeil fra apple, som sannsynligvis kan rettes med en FW-oppdatering fra dem.

Jeg tror ikke at du vil oppleve noe forskjell ved å levere den inn, med mindre de bytter til en annen type lagringsmedie enn fusion drive.


Når jeg kontaktet apple support så fikk jeg denne tilbakemedlingen" jeg er ikke så teknisk av meg (gjett om jeg ble glad da..), men jeg tror ikke det er et problem med maskinen din, men med lydkortet. kontakt produsenten!" Vel, kjære frøken på apple support - som jeg nevnte på tlf vedvarte problemene på intet mindre enn 7 forskjellgie lydkort..

Mildt sagt frustrerende når jeg har kjøpt maskinen for å utelukkende bruke den til lydarbeid.
medlem i 173 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron