Ny iMac

Diskusjon rundt Apples iMac

Ny iMac

Innleggav jonasto » man 30.12.2013 22:32

God kveld i stugo...og gledelig jul.

Jeg skal kjøpe en romjulsgave til meg selv. Har i dag en Macbook Air,som har gjort jobben sin. Valget denne gang (foreløpig) faller på en iMac 27" i5 3.4.
Spørsmålet er som følger. Ref at flere nå tilbyr Apple maskiner (elkjøp,expert,eplehuset osv), noen med gode erfaringer fra ikke rene apple forhandlere? Husker med skrekk og gru den elendige servicen jeg hadde i etterkant av kjøpet hos Humac sist...og, er meget i tvil om det er 21,5" eller 27" jeg bør velge. Er redd 27 rett og slett blir _for_ stort...kjedelig å sitte å bevege hodet. Eller er dette et ikke tema?

Takk for innspill...

Brukerens avatar
medlem i 123 måneder
 

Re: Ny iMac

Innleggav Hubro » man 30.12.2013 22:40

Jeg syns du skal kjøpe der du føler du får god service. Hvis du ikke velger en typisk "mac-butikk" hadde jeg personlig valgt Elkjøp. Elkjøp har 30-dagers angrefrist, og har tradisjonelt bra garanti håndtering.

Ellers kan jeg ikke annet enn å anbefale 27". Hadde selv en 20" som nå nylig er byttet til 27". Angrer ikke på det. Perfekt størrelse.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Ny iMac

Innleggav jonasto » man 30.12.2013 22:46

Takk for svar. Da blir det nok en tur nedom Elkjøp i morgen. Da vet jeg hvor nyttårsaften 2013 blir å finne sted :)

Brukerens avatar
medlem i 123 måneder
 

Re: Ny iMac

Innleggav Lost » tir 31.12.2013 7:56

Du kommer aldri til å angre på at du går for 27". Det er rett og slett et must!
Personlig ville jeg kjøpt på Eplehuset. Lykke til!
medlem i 216 måneder
 

Re: Ny iMac

Innleggav jonasto » tir 31.12.2013 21:02

Da var ny iMac koblet opp. Gikk for 21,5" 2,9 Ghz. 27" ble rett og slett for stort fant jeg ut. Anyway..er det mulig å avinnstalere iMovie, PhotoBooth etc? Er enormt med rask som bare fyller opp maskinen. Og, finnes det en slags "Min datamaskin" i 10.9.1? Mener å huske fra tidligere OS at man fikk opp en slags mappestruktur et sted...

Ha et godt nytt alle sammen :)

Brukerens avatar
medlem i 123 måneder
 

Re: Ny iMac

Innleggav Lost » ons 01.01.2014 8:14

Programmer du ikke ønsker kan du legge i papirkurven.
Oversikt finner du i Finder, jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg slettet iMovie for godt.
medlem i 216 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron