SO DIMM DDR 3 eller DIMM DDR 3 minne for å oppgradere iMac?

Diskusjon rundt Apples iMac

SO DIMM DDR 3 eller DIMM DDR 3 minne for å oppgradere iMac?

Innleggav f_rederik » tir 31.12.2013 13:24

Hei

Vår iMac begynner å hoste og harke litt og vi tror en oppgradering fra eksisterende 2 x 2GB minne til maksimal kapasitet på 4 x 4GB minne bør gjøre stor forskjell.

På Apple sine hjemmesider blir iMacen identifisert som "21.5-inch, Late 2009" og jeg har dermed konkludert med at jeg trenger 1066MHz minnebrikker

Mener at jeg skal klare å skru inn disse brikkene selv, men er litt usikker når jeg navigerer i nettbutikkene i forhold til riktig type av minne.

Skal jeg tolke artikkelen fra Apple (http://support.apple.com/kb/ht1423#4) slik at jeg MÅ ha SODIMM DDR3 minne, og IKKE kan bruke vanlig DDR3 minne selv om klokkehastighet osv er det samme?

Ville du anbefalt å gjøre dette selv fremfor å levere inn iMac hos Eplehuset eller annet autorisert verksted?

Takk for alle innspill :-)

Mvh
Frederik
medlem i 123 måneder
 

Re: SO DIMM DDR 3 eller DIMM DDR 3 minne for å oppgradere iMac?

Innleggav Gutten i Røyken » tir 31.12.2013 13:39

jeg tror SO DIMM er minnebrikker for bærbare maskiner, iMac bruker også denne typen. DIMM er brikker for stasjonære maskiner, disse to er ikke fysisk like. Du må uansett kjøpe SO DIMM da denne typen er den eneste som passer iMac.

Sjekk i eplemenyen nøyaktig hvilken type minne du bør ha.
medlem i 126 måneder
 

Re: SO DIMM DDR 3 eller DIMM DDR 3 minne for å oppgradere iMac?

Innleggav ch_knapp » tir 31.12.2013 15:26

Dette er korrekt. Hvis du er sikker på at du har en iMac 21,5" Late 2009, så skal du ha SO-DIMM DDR3 PC3-8500-brikker. Ingen andre vil fungere.

Use Small Outline Dual Inline Memory Modules (SO-DIMM) that meet all of these criteria:
iMac (Late 2009)
PC3-8500
Unbuffered
Nonparity
204-pin
1066MHz DDR3 SDRAM


Du trenger ikke se etter egne "mac-kompatible" brikker så lenge de oppfyller kravene ovenfor.

Det er svært lett å oppgradere selv, slik det vises på nettsiden du lenket til. Når Apple selv gir deg informasjonen om hvordan å utføre oppgraderingen er det lett!

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: SO DIMM DDR 3 eller DIMM DDR 3 minne for å oppgradere iMac?

Innleggav f_rederik » tir 31.12.2013 18:17

Flotte greier - er helt sikker på modellnummeret - sjekket serienummeret på Apple sine sider.

Tusen takk for svar til begge to og Godt Nytt Epleår!
medlem i 123 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]