Et par spørsmål ang en Imac 27"

Diskusjon rundt Apples iMac

Et par spørsmål ang en Imac 27"

Innleggav sicpa » lør 25.01.2014 23:27

Jeg har et par ting jeg lurer litt på. Har en Imac mid 2011 som jeg jøpte brukt. Hva er tipset for og renske maskinen? Fikk ikke med no cd , da er det vel litt dumt og formatere hele disken?

I tillegg lurer jeg på om det er noe vits i og oppgradere den til 8gb RAM? Det er 4 der nå. Eventuelt er dette noe som kan gjøres selv, eller må den inn på et apple verksted?

Er en annen ting jeg også lurer litt på, innimellom så føler jeg at Imac`en er treg, har en gammel macbook som jeg føler at er raskere til tider. Syntes også bilde på noen youtube videoer er bedre på macbook`en, men er dette kun fordi det er mindre sjerm? Legger ut info om macbook`en her : MacBook 13 inch White Core 2 Duo (Mid 2009)
Machine Model: MacBook5,2
Family name: A1181
Model Number: MB881
Group1: MacBook
Group2: nothing
Generation:
CPU speed: 2.13GHz
Screen size: 13 inch
Screen resolution: 1280x800 pixels
Colour: White
Production year: 2009
Production week: 27 (July)
Production number: 11854 (within this week)
Model introduced: 2009
Memory - flavour: DDR2-S-667
Memory - number of slots: 2
Memory - maximum total: 6GB
Memory - largest module: 4GB
medlem i 156 måneder
 

Re: Et par spørsmål ang en Imac 27"

Innleggav teedjay » søn 26.01.2014 0:38

Du trenger ikke CD'er lenger for å installere, via recovery partisjonen kan du formatere disken og installere en helt ren versjon av operativsystemet. Les på linken nedenfor og google litt om clean install av osx Mavericks via recovery partition om du er i tvil :
http://www.apple.com/osx/recovery/

Uansett bør du vurdere 8GB på maskina, hvordan du bytter og hvilken type du trenger ser du her : http://support.apple.com/kb/HT1423?viewlocale=no_NO

Koster 8-900 kroner for 8GB ekstra (dvs 2*4GB brikker). Antagelig sitter det 4GB (2*2GB brikker) i maskina fra før, i såfall vil du kunne ende opp med 12GB totalt.
medlem i 199 måneder
 

Re: Et par spørsmål ang en Imac 27"

Innleggav sicpa » søn 26.01.2014 13:59

Da dukket det opp et nytt problem, fikk beskjed om at jeg ikke var den som hadde kjøpt maverick. Jeg logget meg på med min apple account. Hmmm, hvordan løse dette da??
medlem i 156 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere