Har jeg gjort en dårlig handel?

Diskusjon rundt Apples iMac

Har jeg gjort en dårlig handel?

Innleggav sicpa » søn 26.01.2014 14:26

Kjøpte meg en brukt IMac 27 fra mid 2011. Men skjermen er tåkete enkelte steder. Men dette ser jeg ikke når skjermen er på. Kun når skjermen er avslått/sort. Det kan se ut som dette ligger på insiden av glasset på skjermen.Dere kan se den buede tåkete "linjen" på venstre siden.
Noen som har vært borti dette?
[url][url=http://bildr.no/view/aFZnUXZz]Bilde[/url][/url]
medlem i 156 måneder
 

Re: Har jeg gjort en dårlig handel?

Innleggav jerry.c.bush » søn 26.01.2014 14:52

Dette er et problem som går igjen på disse modellene.
Jeg tror det ligger i glasset som ligger ytterst og ikke på selve panelet.

Jeg ville kontaktet selgeren og bedt om kompensasjon om det ikke har vært opplyst om det før handel.

Om maskinen er kjøpt privat i en Norsk butikk (også Apple.no) så har en reklasmasjonsrett inn til 5 år. Og dette dekkes av det.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Har jeg gjort en dårlig handel?

Innleggav sicpa » søn 26.01.2014 15:24

Aha, du er 100% sikker på at reklamasjons retten dekker dette? Fikk ikke med kvittering,men har sendt en mail til Eplehuset i Tromsø og bedt om en kopi slik at jeg har den i tillfelle det skulle skje noe.

Ble litt lettet nå.....da er det bare og få sendt den inn så fort jeg får kvittering.

Men blir det noe diskusjon da jeg evt leverer den inn? Bare hørt at apple ikke er lette og ha med å gjøre. Og i tillegg i et annet eplehus enn der den er kjøpt ny.....Jeg må evt levere den i Drammen mens den er kjøpt i Tromsø.
medlem i 156 måneder
 

Re: Har jeg gjort en dårlig handel?

Innleggav jerry.c.bush » søn 26.01.2014 15:31

Dette dekkes av reklamasjon ja. Jeg har vært bort i det selv for å si det sånn. :D
Om den er kjøpt i Tromsø på Eplehuset der så er det ikke noe problem å levere den inn feks i Sandvika eller i Oslo.

Jeg vil forresten igjen presisere om at det skal ha vært opplyst om dette fra selgers side. Hvis ikke så har du rett til å be om kompensasjon, at selger skal fikse dette på sin regning eller at dere blir enige om at du får betalt for den tiden du bruker på å få dette fikset.

Beklager, mange edits her nå...
Men det er ikke noe problem å få dette fikset, Apple er ikke så vanskelige å ha med å gjøre som ryktet tilsier. Du har i tillegg ikke med Apple direkte å gjøre her, men en selvstendig butikk-kjede. Har handlet alt mitt Apple utstyr (som ikke er kjøpt brukt da) hos Eplehuset og har ikke hatt noe problemer om det har vært noe galt. Ikke det at det har vært mye... men de gangene det har vært noe så har det ikke vært noe problem å få fikset ting.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Har jeg gjort en dårlig handel?

Innleggav Dorkfish » søn 26.01.2014 15:54

Min erfaring med Eplehuset er dessverre at de vil påstå at dette har du gjort selv og derfor skal det ikke dekkes av noe reklamasjonsrett.

Men jeg håper du slipper sånt tull.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Har jeg gjort en dårlig handel?

Innleggav sicpa » søn 26.01.2014 17:37

Tidligere eier trodde det bare var møkkete skjerm, samme som meg. Så vi får se om vi blir enige. Men hvis jeg får kvitteringen fra Eplehuset i Tromsø så er jeg likeglad, da tar jeg gledelig turen for og ordne det via reklamasjonen.

Men dette er vel ikke noe farlig? Det er bare noe innvendig på skjermen eller kan dette utvikle seg til noe annet eller??

Så på noen youtube videoer åssen man tok av glasset, vurderte det og gjøre rein baksiden. Men når jeg fikk en bekreftelse av deg på at dette ordner seg via reklamasjon så venter jeg så absolutt :)
medlem i 156 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron