Feilmelding på skjerm

Diskusjon rundt Apples iMac

Feilmelding på skjerm

Innleggav makken12 » man 27.01.2014 0:38

Jeg har i det siste fått denne meldingen på skjermen. Før meldingen dukker opp går skjermen i blått og svart:
"Disken ble ikke matet ut på riktig måte. Hvis det er mulig, må du alltid mate ut en disk før du kobler en fra eller slår den av. Hvis du vil mate ut en disk, markerer du disken i Finder og velger arkiv-mat ut. Neste gang du kobler til disken, forsøker Macosx å reparere eventuelle skader på informasjonen på disken".
Når jeg trykker "ok" på meldingen, er alt tilbake til det normale.
Disken det er snakk om er en GRaid 8tb ekstern disk der jeg har bildene mine.

Tidligere ble også denne meldingen fulgt opp av at feilmeldinger rettet mot Lightroom.
[i]"Lightroom encountered an error when reading from its preview and needs to quit". Samtidig kommer det også en melding om at "An internal error has occured" og " ...Fatal_SQLite-Transient_error:Database:/Volumes (...mitt harddisknavn...) Error:disk I/O error:SQL:Selectid_localFROM AgLibraryCollectionWHEREid-local=?;"

Før dette går den ene skjermen i svart. Jeg ble derettet tvunget til å avslutte LR.

Etter at jeg flyttet Lightroomkatalogen fra den eksterne disken til den interne, sluttet jeg å få denne meldingen. Jeg har en Eizoskjerm som hovedskjerm og iMac (mid2011) som nr2skjerm. Jeg har også byttet ut DVI-I-kabelen (som gikk fra Eizo til GRaid via en displayportadapter til TBoltinngangen) med en ren displayportkabel.

Men det er altså denne meldingen som fortsatt dukker opp, at jeg ikke har matet ut disken på rett vis.
medlem i 135 måneder
 

Re: Feilmelding på skjerm

Innleggav makken12 » tir 04.02.2014 16:08

Jeg har nå koblet bort Eizoskjermen helt fra systemet for å se om det er denne forbindelsen som skaper problemer.
Den eksterne disken GRaid er koblet direkte til iMacen via en Thunderboltkabel.

Men fortsatt kommer det feilmelding om at "Disken ikke ble matet ut på riktig måte..." Når jeg trykker "OK", er alt som før, og den eksterne disken er i finder samt at bildene er tilgjengelig for Lightroom.

Har bestilt ny thunderboltkabel for å se om det kan hjelpe.

Noen som har noen råd?
medlem i 135 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]