Imac 27" - istedet for thunderbolt display

Diskusjon rundt Apples iMac

Imac 27" - istedet for thunderbolt display

Innleggav Ugland » fre 31.01.2014 23:13

Heisann..

Jeg har sikla på en thunderbolt display for bruk til min MBP 13", men ser jo at en iMac 27" kan gjøre samme nytten og sågar gi meg en stasjonær mac i samme slengen.

Er det noen "ytelses" forskjell på skjermen på en iMac 27" og en Thunderbolt display?

Jeg har en MBP 13" mid 2012 som har thunderbolt.
Er det noen spesielle årganger iMac jeg da må holde meg til om dette skal fungere?
Utifra hva jeg leser så er det litt fuss på noen ting, men jeg er mac noob og går litt i surr med årgangene her.

Vil en Thunderbolt ekstern disk koblet til en evt iMac kunne fungere opp mot MBP når denne er koblet til og bruker iMac´en som ekstern skjerm?

Jeg ser at utvalget på finn.no av iMac 27" er veldig bra og prisene ligger tidvis under en Thunderbolt display eller i nærheten.

Noen spesielle ting jeg bør ta hensyn til?
medlem i 125 måneder
 

Re: Imac 27" - istedet for thunderbolt display

Innleggav Ugland » søn 02.02.2014 11:45

ingen som vet `?
medlem i 125 måneder
 

Re: Imac 27" - istedet for thunderbolt display

Innleggav iRemote » søn 02.02.2014 13:06

Hei!

Jeg kan ikke bidra med så mye info, men en ting kan jeg gjøre klart for deg.
Det er ikke per i dag mulig å bruke imacen som ekstern skjerm slik du forespør i innlegget ditt.

Når det gjelder TB Ext. disk koblet til en evt. Imac vil den kun fungere som backup, og den vil da naturligvis også funke på en MBP så fremt din MBP 13" 2012 har TB utgang.

Uten å helt kunne gi noen konkrete råd på de andre spørsmålene dine ville jeg personlig gått for en 27" imac, fremfor en TB display, da du får som du sier en hel mac med på kjøpet for noen lapper mer.

Har selv en iMac og et cinema display (gamle modellen), hvor jeg tidligere koblet MBP min opp mot displayet, men det endte opp med at jeg bare brukte iMaccen, og syncer all informasjon gjennom Bittorrent Sync, slik at alle data er like på begge maskinene.

Så konkluderende vil mitt råd være;
1. Kjøp en iMac.
2. Sett opp Bittorrent Sync for sømløs synkronisering av data mellom de to maksinene til enhver tid (du kan velge spesifikke mapper).

Edit:
Basert på statistisk data, er imacen midt i oppdateringssyklusen, og vil være et godt kjøp. (http://buyersguide.macrumors.com/#iMac)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Imac 27" - istedet for thunderbolt display

Innleggav namakemono » søn 02.02.2014 14:02

Mener dette skal være mulig ved hjelp av TDM (target display mode)

What is Target Display Mode (TDM)?
TDM allows you to use a supported iMac as an external display for another Mac computer using Mini DisplayPort or ThunderBolt cables.

Mer her :http://support.apple.com/kb/ht3924#1
medlem i 182 måneder
 

Re: Imac 27" - istedet for thunderbolt display

Innleggav winkler » søn 02.02.2014 14:38

iRemote skrev:Det er ikke per i dag mulig å bruke imacen som ekstern skjerm slik du forespør i innlegget ditt.


Som @namakemono skriver så fungerer TDM utmerket. Jeg gjør dette av og til med min 2013 rMBP mot en 2012 iMac 21,5".

Disker som kobles til via Thunderbolt mot iMac vil komme opp på iMacen, siden denne er på. Portene bak på iMac er derfor ikke en hub for TDM-klient.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Imac 27" - istedet for thunderbolt display

Innleggav iRemote » tor 06.02.2014 14:44

Da beklager jeg!
Jeg var under den oppfatning at dette ikke var mulig da jeg har spurt om lignende selv i forumet!

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Imac 27" - istedet for thunderbolt display

Innleggav monken » tor 06.02.2014 19:44

TDM funker fint det
Jeg vet at du ikke kan bruke TDM med en imac med thunderbolt og en macbook uten thunderbolt
Den andre veien tror jeg går bra :P
medlem i 177 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron