IMAC27 dødt skjermkort?

Diskusjon rundt Apples iMac

IMAC27 dødt skjermkort?

Innleggav kjekkealex » ons 26.02.2014 18:48

Hei!

Plutselig og helt ut av det blå så begynte skjermen å flimre, det kom masse små streker med lilla og grønn farge.
Jeg prøvde å restarte macen flere ganger, men det ser ikke ut til å løse problemet.

Imacen er mulig å bruke, men er litt irriterende når det er masse forskjellige forskjellige farger på skjermen.
Noen som vet hva som kan ha skjedd.

Slik ser skjermen ut: Bilde

Bilde
medlem i 160 måneder
 

Re: IMAC27 dødt skjermkort?

Innleggav jerry.c.bush » ons 26.02.2014 19:47

Klarer du å gå i systeminnstillinger, brukere og grupper og der lage en ny bruker?
Om du klarer det så forsøk lage en ny bruker du starter fra for å se om problemet er tilstede der også.
Om det fortsatt er der så ville jeg tatt en tur til doktoren.

Om du har kjøpt maskinen på et privat navn og den er yngre enn 5 år gammel så har du mulighet for å reklamere på maskinen. Så lenge det ikke kan vises til at den har blitt påvirket av ytre påkjenninger, altså at den har fått en skade som kan være grunnen til at maskinen ikke fungerer som den skal. Det kreves kvittering om du skal reklamere.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: IMAC27 dødt skjermkort?

Innleggav kjekkealex » ons 26.02.2014 20:31

ja, ser ut som det blir en tur til doktoren.
Nå jeg ønsker at jeg kjøpte mindre skjerm, lol
medlem i 160 måneder
 

Re: IMAC27 dødt skjermkort?

Innleggav PoD » tor 27.02.2014 0:36

Apple rapporterer at enkelte iMacer som ble solgt i perioden 2010-2011
har problemer med grafikk-kortet.

Dette opplever man først når man evt. jobber med noe grafikkintensivt.
Apple retter feilen.

http://support.apple.com/kb/TS5167


kjekkealex skrev:Hei!

Plutselig og helt ut av det blå så begynte skjermen å flimre, det kom masse små streker med lilla og grønn farge.
Jeg prøvde å restarte macen flere ganger, men det ser ikke ut til å løse problemet.

Imacen er mulig å bruke, men er litt irriterende når det er masse forskjellige forskjellige farger på skjermen.
Noen som vet hva som kan ha skjedd.

Slik ser skjermen ut: Bilde

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron