Imac 21.5 hd formatering

Diskusjon rundt Apples iMac

Imac 21.5 hd formatering

Innleggav Tas98 » søn 23.03.2014 13:28

Hei!! jeg har en sen 2011 imac 21.5" som nå har blitt vanskelig av seg. Jeg har fått grå skjerm med Apple logo og tannhjul som går. Så går dette slik at macen slår seg av. Har fått lest meg til og kommet meg inn på verktøyboksen via cmd-r kommandoen. Etter mye om og men så har jeg funnet ut litt men får beskjed at verktøy kan ikke hjelple meg og jeg må formatere HD. Jeg prøver via førstehjelp men det går ikke. Jeg har heller ingen Recovery CD fordi det fulgte ikke med akkurat den gangen jeg kjøpte (tråløst tastatur) Men jeg har backup på maskinen via timemachine. Prøvd også det men får beskjed at machintosh HD må formateres. Men ikke ............. at jeg får det til. Noen som kan hjelpe meg? Er ingen guru på Mac bare så det er sagt!! Tusen takk på forhånd. Må få denne igang siden det er konfirmasjon snart og må lage en video av gutten :o)
medlem i 121 måneder
 

Re: Imac 21.5 hd formatering

Innleggav T.B.Hansen » søn 23.03.2014 16:04

Det høres ut som om harddisken er ødelagt. Da må disken byttes. Selv om du skulle få til en reformatering, er dette i beste fall bare en liten utsettelse av det endelig sammenbruddet.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Imac 21.5 hd formatering

Innleggav Tas98 » søn 23.03.2014 19:37

Okey? Dette pga et lite strømbrudd, hmmm. Bytte av hd på Mac er noe man selv kan gjøre? Som er enkelt på pc! At på til er den Mac som så si ikke har vært i bruk på disse 2 årene jeg nå har hatt den.
medlem i 121 måneder
 

Re: Imac 21.5 hd formatering

Innleggav Tas98 » søn 30.03.2014 15:16

Har fått svar fra et verksted at jeg må reinstallere bare, og de skal ta kr 1500,- + mva. Noen som har ei oppskrift til meg hvordan jeg gjør dette selv? Eller jeg får ikke aktivisert hd som skal formateres
medlem i 121 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]