imac 27 mid 2011 med defekt skjermkort

Diskusjon rundt Apples iMac

imac 27 mid 2011 med defekt skjermkort

Innleggav gr8motive » man 21.04.2014 16:24

Maskinen har ikke lenger gyldig garanti, da det er ettermontert SSD.
Skjermkort er etter hva jeg har forstått loddet fast i logic card, og koster mer å bytte en maskinen er verdt.
Salatbolle eller dynga neste? Eller hva gjør jeg?
medlem i 192 måneder
 


Re: imac 27 mid 2011 med defekt skjermkort

Innleggav gr8motive » man 21.04.2014 23:19

Så du mener, at selv om jeg har brutt garantien ved å gjøre uautorisert inngrep i maskinen, så gjelder fortsatt reklamasjonsretten?

Apple vil jo selvsagt etter alle kunstens regler forsøke å vri seg unna, men mht til artikkelen om utskifting av feilproduserte grafikk kort på den serien, så er jo isolert sett dette alene årsaken til at kortet har røket, og ikke at jeg har åpnet og ettermontert en SSD, eller hur?
Det blir vel en disens om hvorvidt jeg KAN ha skadet gpu som følge av det andre, eller ikke, men burde stå sterkere i saken, iom at Apple allerede gjennom pressemelding har innrømmet feil på kortene fra den serien.
Om ikke annet burde de iaf tilby meg et nytt kort kostnadsfritt, og valg om å skifte det for egen regning...
medlem i 192 måneder
 

Re: imac 27 mid 2011 med defekt skjermkort

Innleggav OutOfLine » tir 22.04.2014 12:17

Hvorvidt Apple tilbyr garantier eller om dette faller inn under en slik er ikke interessant; Dette er en klar reklamasjonssak og faller inn under vanlig norsk forbrukerlovgivning.

Siden dette gjelder en godt dokumentert feil bør du ha en god sak. Det er uansett opp til produsent/selger å bevise at feilen er selvforskyldt, dersom de mener dette er din feil.

Ta eventuelt en kjapp telefon til Forbrukerrådet, og hør hva de mener om saken.

Caveat: Er maskinen kjøpt inn på et firma? I så fall gjelder ikke forbrukerkjøpsloven :-P
medlem i 193 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere