Min første iMac 21.5''

Diskusjon rundt Apples iMac

Min første iMac 21.5''

Innleggav Moodyen » man 28.04.2014 22:15

Hei!

Etter utallige år på Windows, vurderer jeg nå å gå over til Apples' iMac.

Dette er specs'ene på maskinen jeg har tenkt å handle:

3,1 GHz firekjerners Intel Core i7, Turbo Boost opptil 3,9 GHz
16 GB 1600 MHz DDR3 SDRAM – 2 x 8 GB
1 TB Fusion Drive
NVIDIA GeForce GT 750M 1GB GDDR5


Hvordan vil denne forholde seg til spill av nyere alder? Tenker da på BF4 og spill med samme kvalifikasjoner som dette.

Har ikke peiling på hvordan jeg skal forholde meg til disse 'Mobile' skjermkortene og hva som duger "nå til dags".

Håper på tilbakemeldinger fra dere erfarne Mac'ere ;)
medlem i 119 måneder
 

Re: Min første iMac 21.5''

Innleggav rattata12 » man 28.04.2014 22:47

Har en MBPr med 650m kortet, der spiller jeg på "low" altså laveste, på BF4. Forvent ikke mer enn medium oppløsning. Hvor nøye du er på oppløsning/fps får avgjøre. Jeg får ca. 70fps med low settings.
medlem i 174 måneder
 

Re: Min første iMac 21.5''

Innleggav kimern68 » tir 29.04.2014 1:11

Flott maskin du har satt opp der, og om du bestiller den så kommer du nok til å bli fornøyd. Men, du snakker om spill, og selv om det finnes mange spill for Mac nå, og det kommer stadig flere, så er det fremdeles ingen spillmaskin på linje med Windows maskiner hvor man kan få tak i langt bedre maskiner til å spille. Som rattata12 sier, ikke forvent deg de store grafikkopplevelsene på spill, og da spesielt spill av nyere dato. Til alt annet, så fungerer en Mac utmerket godt :)
medlem i 141 måneder
 

Re: Min første iMac 21.5''

Innleggav Moodyen » tir 29.04.2014 14:19

Tusen takk for tilbakemeldinger. Jeg begynner å bli lei alt bråket fra den stasjonære jeg har nå og all plassen det forbanna kabinettet tar, derfor jeg har blitt litt hissig på å bytte. Har ikke så lyst til å miste altfor mye kvalitet på spill og annen ytelse, er det noen som har noen andre tips?:)

Takk igjen!
medlem i 119 måneder
 

Re: Min første iMac 21.5''

Innleggav Lost » tir 29.04.2014 14:29

Hvorfor ikke gå for 27"? Den er bare deilig :wub:
medlem i 216 måneder
 

Re: Min første iMac 21.5''

Innleggav jerry.c.bush » tir 29.04.2014 16:14

Ja gå for 27" og oppgrader skjermkortet til 4GB kortet så tenker jeg du skal få en ganske grei maskin til å spille med. Om du mister noe ytelse i hht hva du har hatt vet jeg ikke da jeg ikke vet hva du har hatt av maskin tidligere.
Kommer litt an på hva man er vandt til. Jeg synes det går greit nok å spille på min Retina 15", første generasjonen som kom... Spilte også en del på min gamle (2009) iMac og synest det var helt greit.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Min første iMac 21.5''

Innleggav Moodyen » tir 29.04.2014 18:24

Lost skrev:Hvorfor ikke gå for 27"? Den er bare deilig :wub:


Det er så stooort:p Må jo sitte en meter unna :p

Men, tusen takk for tilbakemeldinger. Skal tenke litt på dette =)
medlem i 119 måneder
 

Re: Min første iMac 21.5''

Innleggav Lost » ons 30.04.2014 6:52

Størrelsen blir du vant med første dagen, det lover jeg. Har selv hatt 21" og den er "knøttliten". Dessuten, er det ikke ganske normalt å sitte 1 meter fra skjermen da?
medlem i 216 måneder
 

Re: Min første iMac 21.5''

Innleggav Nikolay » ons 30.04.2014 15:55

Moodyen skrev:
Lost skrev:Hvorfor ikke gå for 27"?
Det er så stooort:p Må jo sitte en meter unna
Oppløsningen blir justert tilsvarende, så det har ingen ting å si. For gaming blir det større ja, men om du skal installere Windows på maskinen for å spille så kan du nedjustere bildestørrelsen til det du vil.

Brukerens avatar
medlem i 123 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]