iMac 27" bytte skjerm

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac 27" bytte skjerm

Innleggav Sneilert » søn 11.05.2014 21:56

Hei alle forumlesere!
Jeg har fått tak i en iMac 27 tommer fra rundt september 2012. Den mangler lcd skjerm og glass og jeg lurer på om noen vet hvor man kan få kjøpt disse delene billig?

Dette er maskinen: https://www.komplett.no/apple-imac-27/634999#!tab:info (Produsentens varenr.: ZOM7-PM-MC814H/A)

Jeg har brukt den i noen dager via en ekstern skjerm og det fungerer helt fint, men så fort den booter så begynner den å bråke noe forferdelig (kan sammenlignes med støvsuger). Jeg lurer også på om noen vet om det er en måte å få skrudd ned disse viftene sånn som de går når lcd skjermen er tilkoblet.

Brukerens avatar
medlem i 119 måneder
 

Re: iMac 27" bytte skjerm

Innleggav trommheim » søn 11.05.2014 23:25

At viftene går på høy rpm er sannsylig vis fordi tempratursensoren som er montert på panelet ikke er koblet inn.

Anbebefaler ifixit, for guide for skjermbytte aktuell model, slik at du ser va du mangler av deler.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: iMac 27" bytte skjerm

Innleggav Sneilert » man 12.05.2014 8:56

Finnes det en måte å få maskinen til å tro at lcd heat sensoren er tilkoblet sånn at cpu viften ikke går så fort?

Brukerens avatar
medlem i 119 måneder
 

Re: iMac 27" bytte skjerm

Innleggav Orfeus » man 12.05.2014 9:03

Prøv med SMC, manuel vifte control.
http://download.cnet.com/smcFanControl/ ... 02230.html

Brukerens avatar
medlem i 140 måneder
 

Re: iMac 27" bytte skjerm

Innleggav Sneilert » man 12.05.2014 9:11

Jeg leter ikke etter en fan controller, jeg tenker mer på en "thermal sensor controller" som lurer iMacen til å tro at lcd skjermen er tilkoblet og nedskjølt. Det er den eneste måten å få ned CPU viften. Prøvd en hel hau med fan controllers, men det funker ikke når LCD thermal sensoren ikke er tilkoblet.

Brukerens avatar
medlem i 119 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]