Hvor er arkivet på iMac

Diskusjon rundt Apples iMac

Hvor er arkivet på iMac

Innleggav Terje Solbakken » tir 24.06.2014 23:14

Mulig jeg er helt på jordet, men jeg finner ikke arkivet mitt. Når jeg trykker arkiver i forhåndsvisning så arkiveres dokumentet. Jeg finner det ikke i findre..... Er det mulig.

Noen som kan hjelpe meg her?
medlem i 153 måneder
 

Re: Hvor er arkivet på iMac

Innleggav Helge Hafstad » tir 24.06.2014 23:24

Du kan nå de fleste områder fra Gå-menyen i Finder. Hvis du er vant til å se harddisken som et symbol på Skrivebordet så kryss av for dette i Finder/Valg. Du har sikkert lagret i Dokumenter-mappen, med fx Shift-Cmd-O kommer du dit.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Hvor er arkivet på iMac

Innleggav Gitman » ons 25.06.2014 0:03

Vet ikke om jeg har forstått deg rett, men i forhåndsvisning/preview lagres/arkiveres vel jobben der du hentet det fra om du bare velger lagre. Om du skal lagre det et annet sted må du velge eksporter.
medlem i 231 måneder
 

Re: Hvor er arkivet på iMac

Innleggav Tarkus » ons 25.06.2014 1:04

Det finnes ikke noe "Arkiv" ved navnet "Arkiv" uten at du har opprettet det.

Dokumentet ligger i en folder et eller annet sted på maskinen. Det kan være en du har laget selv, eller en av dem som systemet oppretter når det blir installert (Dokumenter, Bilder, Nedlastninger, Programmer osv.). ("Skrivebord" er også en slik folder)

Du kan åpne Forhåndsvisning, velge "Åpne sist brukte" og så velge "Flytt til", da får du som førstevalg se hvor det ligger i dag (navnet på folderen), så må du selv velge et annet sted dersom du vil lagre det et annet sted. (Eller kansellere dersom du bare vil se hvor det ligger uten å flytte det.)

Har du for øvrig forsøkt å søke etter filnavnet med Spotlight I øverste høyre hjørnet på skjermen)?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Hvor er arkivet på iMac

Innleggav Terje Solbakken » tor 26.06.2014 1:14

Takk for hjelp :-)
medlem i 153 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron