Koble til TV

Diskusjon rundt Apples iMac

Koble til TV

Innleggav iHell » ons 09.07.2014 2:40

Hei!

Sitter her å prøver å koble min iMac 27" til min 47" LG tv. Dette har vært et problem siden dag én. Jeg var på eplehuset i Bergen og kjøpte rett ledning. Det skal sies at i blant så kobler den seg til, men som oftest ikke. Dette er ganske irriterende. Noen som vet hvorfor det er sånn og hva jeg eventuelt kan gjøre?

Er ikke ledningen, HDMI inngangen eller TV´en det er noe galt med… Jeg ser ikke problemet. Hjelp..
medlem i 184 måneder
 

Re: Koble til TV

Innleggav biff burr » ons 09.07.2014 18:42

Hva skjer når den ikke kobler seg til? Bare sort skjerm eller forvrengt skjermbilde? Lyd eller ingen lyd?

Jeg spør fordi jeg har sett flere steder at det beskrives problemer med Mac og TV-oppkobling hvor det blir "kontakt" med TV'en, men forvrengt bilde. Det sies at det skyldes kluss med HDMI-handshake mellom Mac og enkelte TV'er. En løsning som går igjen er å slå av TV'en først, koble til Mac'en (som er påslått og klar), og så slå på TV'en. Da skal handshake-problemer løse seg.

Hvis dét ikke er problemet: Er du sikker på at du har rett kabel eller at det ikke er feil på kabelen (har du mulighet til å prøve en annen kabel)?


Lykke til :)

Brukerens avatar
medlem i 125 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron