iMac som monitor for MacBook Pro

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac som monitor for MacBook Pro

Innleggav edvart_ » fre 05.09.2014 12:03

Hei!

Jeg har en 21,5-tommers iMac fra midten av 2010 samt en Macbook Pro 15-tommers fra tidlig 2011. Macbook Proen er Thunderboltkompitabel, men det er ikke iMacen.

Jeg ønsker å bruke iMacen som monitor for Macbooken, men får ikke til dette. Jeg har kjøpt en Mini displayport til Mini displayport-kabel og har en Thunderboltkabel liggende. Jeg har prøvd begge, men uten resultater. Hverken iMacen eller Macbook Proen finner noe signal.

Jeg har også prøvd å taste Command F2 samt Command, fn, F2 uten hell.

Noen som har tanker/erfaringer om hvordan bruke iMacen som monitor? Har dette noe med kompatibiliteten med thunderbolt/mini displayport å gjøre? Jeg har sjekket rundt i andre forum, men finner ikke noe svar på dette spørsmålet!

Setter pris på tilbakemeldinger.
medlem i 115 måneder
 

Re: iMac som monitor for MacBook Pro

Innleggav Dj hamy » fre 05.09.2014 14:28


Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: iMac som monitor for MacBook Pro

Innleggav edvart_ » fre 05.09.2014 14:43

Takk for svar!

Har sjekka denne linken tidligere og ut i fra det jeg ser skal en mini displayport til mini displayport-kabel funke, men jeg får det ikke til å funke. Eller forstår jeg bare ikke hva som står på appel sin side?
medlem i 115 måneder
 

Re: iMac som monitor for MacBook Pro

Innleggav jerry.c.bush » fre 05.09.2014 17:29

Om jeg ikke har misforstått det helt så er det vel bare 27" iMac som kan brukes som ekstern skjerm? Eller tar jeg feil?

Edit: Tror jeg hadde rett ja. I hht til linken fra DJ Hamy: Se på bildet så ser du hvilke modeller som støtter Target Display Mode:

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: iMac som monitor for MacBook Pro

Innleggav edvart_ » fre 05.09.2014 17:39

Da veit jeg det!

Tusen takk for svar!
medlem i 115 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]