Magic mouse i Lightroom og Google maps

Diskusjon rundt Apples iMac

Magic mouse i Lightroom og Google maps

Innleggav Lofsy1 » lør 20.09.2014 9:10

Stort sett fungerer Magic Mouse sammen med min MacBook Pro, og den er lett å bruke. Men når jeg er i Googlemaps er Magic Mouse helt ubrukelig. Kartet zoomer inn og ut og det finnes ikke kontroll. Jeg holder musa i klogrep, da dette er den eneste grepet som fungerer for meg. Lignende problem har jeg når jeg er i Lightroom. Det er veldig irriterende når den starter å scrolle i galleripanelet nederst på skjermen.

Hvordan kan jeg unngå dette ved bruk av Magic Mouse? Noen som har samme erfaringer som meg? Jeg er relativt ny Mac-bruker, så alle tips er velkommne!
medlem i 115 måneder
 

Re: Magic mouse i Lightroom og Google maps

Innleggav jerry.c.bush » lør 20.09.2014 10:10

Jeg bruker Magic Mouse og har ikke opplevd samme som deg. Jeg holder den kanskje litt annerledes enn deg, eller jeg holder den vel egentlig ikke heller, jeg legger hånden over og kanskje litt rundt musen til tider, litt etter hvor intensiv bruken er. Det er det jeg liker ved denne musen, jeg bare fører den eller dytter den langs bordflaten uten å bruke krefter på å knipe rundt musen. Om man jobber mye med dette så er knipemetoden ypperlig til å skaffe seg selv musesyken, det var i alle fall det jeg var plaget med i noen år før jeg startet bruke Magic Mouse og begynte bruke styreflaten på maskinen eller Magic Trackpad.

Det jeg dog har merket meg med en tidligere Magic Mouse jeg hadde var at den var til tider ganske iherdig med å gå tilbake i nettleser. Dette fant jeg etter en tid så travelt at jeg reklamerte på den og fikk en ny. Det var tydelig en feil på musen, overfølsom rett og slett. Det kan være at det er noe lignende med din mus. Det skader ikke å ta kontakt der du kjøpte musen og forklare saken.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Magic mouse i Lightroom og Google maps

Innleggav mactiss » ons 24.09.2014 15:38

Hei,
Hiver meg innpå på sidelinjen her. Når jeg bruker magic mouse i LR og skal for eksempel justere en glideknapp som eksponering, hvitbalanse etc, så må jeg først klikke på glideknappen for å aktivere denne. Men når jeg klikker på den, gjør den et ganske stort hopp, slik at den gjør en stor forandring, for eksempel kan eksponeringen sprette opp med +50….. Jeg prøver så godt jeg kan å treffe «nullpunktet» på glideknappen, men en forandring skjer hver gang, om dett er musen eller måten LR opptrer på mac vet jeg ikke?
Kan nevnes at jeg ikke har samme problemet I LR på windows maskin….
Forslag?(da dette er utrolig irriterende)….
medlem i 128 måneder
 

Re: Magic mouse i Lightroom og Google maps

Innleggav Helge Hafstad » ons 24.09.2014 15:44

Med MagicPrefs kan du stille inn Magic Mouse individuelt for ulike programmer. Der er i det hele tatt nesten for mye i dette tillegget. Gratis er det også:

http://magicprefs.en.softonic.com/mac

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Magic mouse i Lightroom og Google maps

Innleggav jerry.c.bush » ons 24.09.2014 17:26

@mactiss: Nå har jeg veldig lite erfaring med Lightroom, har kjøpt det, men har ennå ikke tatt det skikkelig i bruk da det oppfører seg litt annerledes enn hva Aperture gjør vedrørende organisering og det krever at jeg omstiller meg mer enn jeg ønsker akkurat nå for tiden. :-!
Men jeg har i alle fall ikke merket noe av det du sier i programmet Aperture og jeg jobber en god del der med MM og MT og har gjort det noen år. Så det kan godt være at det er måten Lightroom fungerer som gjør dette og ikke musen. Men det blir mer en synsing.
Gjør et forsøk med MagicPrefs som Helge Hafstad henviser til og kom gjerne med tilbakemeldinger om det hjelper.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Magic mouse i Lightroom og Google maps

Innleggav mactiss » ons 24.09.2014 20:38

Takk for råd og hjelp!

Prøvde å koble til en trådløs Logitech mus, og det skjedde det samme med den, så da er det nok ikke musen sin feil, men programmet som oppfører seg litt anderledes på mac enn det jeg er vandt til fra windows....

Men kjør gjerne på med deres erfaringer omkring dette! Kom gjerne med en tilbakemelding når du får prøvd LR @jerry!

:-)
medlem i 128 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron