iMac med Retina

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac med Retina

Innleggav sirJarl » søn 19.10.2014 22:29

Hvilken iMac 27" konfigurasjon ville dere ha valgt hvis dere skulle brukt den hovedsaklig til musikk, fotoredigering, kreativt arbeid?

Ville dere investert i den nye iMac med Retina eller valgt forrige generasjons iMac 27"?
(Jeg skal kunne bruke den 5 år frem i tid.)

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: iMac med Retina

Innleggav lazyjacket » tir 18.08.2015 6:48

Helt klart forrige gen med en i7. Denne kommer jo klar som et egg med FusionDrive, og har et bedre skjermkort for å drive den massive oppløsningen.

I fremtiden så er det greit å vite at Eplehuset tar 1000kr for å bytte ut snurre disken med en SSD. Om behovet melder seg. Så har du rask lagring over hele fjøla og ikke bare den 128GB disken som er med FD løsningen.
medlem i 132 måneder
 

Re: iMac med Retina

Innleggav sirJarl » søn 06.09.2015 16:32

@lazyjacket
Takk for svar :)

sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: iMac med Retina

Innleggav Snire » søn 06.09.2015 17:35

Det er vel nye iMacer rett rundt hjørnet :-)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: iMac med Retina

Innleggav sirJarl » fre 18.09.2015 23:40

Snire

Det er det nok. I alle fall en ny 21"
Dem oppgraderer vel 27" innmaten :)

sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: iMac med Retina

Innleggav hanharal » lør 19.09.2015 10:52

Helt klart den nye med 5k skjerm. Denne vil være svært god når du skal drive med bilder/video. Du skal ha en maskin i fem år skriver du. Vil forrige generasjons iMac være like god i 2020?

Hvis du ikke har NAS eller gode løsninger for ekstern lagring, så ville jeg valgt 3Tb Fusion Drive slik at du kan lagre mest mulig lokalt.
medlem i 158 måneder
 

Re: iMac med Retina

Innleggav sirJarl » lør 03.10.2015 16:07

hanharal

Takk for tips 8-)

Prosessoren for topp spesifisert iMac og iMac med Retina 5K-skjerm er ikke så veldig forskjellig på ytelse.

Jeg tror iMac med Retina 5K-skjerm har lenger levetid enn iMac pga litt bedre ytelse og lenger støtte for OS X i fremtiden.

sirJarl
medlem i 188 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron