Noen 'rare' forandringer!

Diskusjon rundt Apples iMac

Noen 'rare' forandringer!

Innleggav ezzard » fre 14.11.2014 10:53

Etter at jeg oppgraderte fra Maveric til Yosemite har det skjedd en del forandringer på mac'en. På mail har det kommet en 'smørbrødliste' med postkasser, onlines og gmails, uønsket mail og pappirkurver, arkiver og gud vet hva, dobbelt opp av alt! Det som er fryktelig irriterende er at jeg ikke får slettet noe av dette. Går jeg inn for å slette de nye kassenene, får jeg bare beskjed om at dette ikke lar seg gjøres. Nederst på denne 'smørbrødlisten har jeg fått en ny mappe, 'nettsøppel''. Her har all post, helt fra juni samlet seg. Post som jeg vet jeg har slettet forlengst. Sletter jeg det på nytt kommer det bare tilbake. Ser ut til at det er google og gmail som er problemet her. Skal jeg slette hele google-greia og hvordan får jeg så gjort det??? Bruker jo ikke gmail add. så mye likevel. Når jeg er inne på Safari, leser aviser f.eks. så blir sidene med et blanke og 'fargehjulet' roterer, mao mac'en har frosset. Så må jeg klikke meg ut og inn igjen, og da er det greit - så lenge det varer. Dette er et problem som ikke oppstår når jeg bruker Firefox!
Er Mac'en mer utsatt for 'angrep' hvis jeg kutter ut Safari og bare bruker Firefox? Har noen av dere en formening om hva dette kan komme av og hvordan det eventuelt kan fikses.
Mac'en er 3 år og ellers rask og oppegående.
Mvh
Ezzard

Brukerens avatar
medlem i 126 måneder
 

Re: Noen 'rare' forandringer!

Innleggav Grubasek » fre 14.11.2014 13:48

Hvis du skal slette noe som har med Google å gjøre, må du slette profilen din i Google.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Noen 'rare' forandringer!

Innleggav T.B.Hansen » fre 14.11.2014 19:43

Har du installert tillegg i Safari? Det hender at slike ikke blir oppdatert, og kan lage krøll når Mac OS og Safari oppdateres.

Sjekk Safari > Valg > Tillegg. I utgangspunktet skal det være tomt her, om du ikke har lagt til noe.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]