Canon LBP2900 vil ikke skrive

Diskusjon rundt Apples iMac

Canon LBP2900 vil ikke skrive

Innleggav makken12 » søn 07.12.2014 1:53

I samband med mitt forrige innlegg der jeg ble reddet av TimeMachine da systemdisken krasjet, så får jeg nå ikke skrevet ut fra min laserskriver Canon LBP2900.

Jeg har hatt dette problemet før, men funnet løsning på nettet. Det innebar bla å laste ned en "patch", men denne klarer jeg ikke å finne siden lenkene til patchen ikke virker lengre.

Det er mange lange tråder om LBP2900 og Mac på nettet, men nå står jeg fast.
Jeg har Maverick 10.9 og iMac sen 2011.
Noen som har en løsning?
medlem i 135 måneder
 

Re: Canon LBP2900 vil ikke skrive

Innleggav Morse » søn 07.12.2014 2:06

Hvis skriveren er plugget inn og står på, forsøk Programvareoppdatering. Denne vil forhåpentligvis "se" skriveren din og evt. laste ned en skriveroppdatering.

EDIT: Fant nettopp denne:

1. Delete your printer in Printers and scanners preferences.

2. Restart computer.

3. Download and install the following driver (version 3.67 has just been released for Yosemite): http://support-au.canon.com.au/contents ... 20705.html

4. Restart computer.

5. Download and install the patch appearing at step 3 on this page: http://macdaily.me/howto/how-to-install ... mavericks/

6. Restart computer.

7. Connect the printer with USB, add the driver in Printers and scanners preferences, select the appropriate driver.

8. Enjoy the rest of the day.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Canon LBP2900 vil ikke skrive

Innleggav makken12 » søn 07.12.2014 2:39

Nei dessverre det er ikke så enkelt. Jeg gir opp for i dag, men må prøve å finne en løsning i morgen.

EDIT: Morse, takk for svar! Ja, der ser det ut som du har funnet en patch. "Problemet" er at jeg må oppdatere til Yosemite, og spørsmålet er om jeg skal tørre det. Virker som mange har fått problemer etter oppdateringen. Hva mener du? Eller kanskje jeg skal prøve patchen uten å oppdatere.

EDIT 2: 1000xtusen takk!!! Det funket som snus! Fulgte oppskrifta til punkt og prikke, innstallerte driveren og patchen og skriveren er oppe og går igjen :-)
Litt småskeptisk da jeg kom på en russisk side der linken til patchen lå, men det gikk bra.
Imponert over hvordan du klarte å søke den opp, de patchlinkene jeg søkte på funket ikke.

Merkelig at Canon ikke har en lettere løsning på dette.
medlem i 135 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]