Mitt behov?

Diskusjon rundt Apples iMac

Mitt behov?

Innleggav marillionmac » tir 09.12.2014 11:31

har jobbet mange år som inhouse-designer i en markedsavdeling, og har i alle år jobbet på Macbok Pro.

Skal snart over i ny jobb.
Skal jobbe som designer, og det kommer til å bli mye magasindesign + photoshop-jobbing.

Må vurdere behov for utstyr.
Kommer til å foreslå en Macbook pro til hjemmekontorbruk.
Det valget er greit.

Men som stasjonær maskin på kontoret.
Vil jeg da kunne dekke mitt behov med en iMac?
Eller bør jeg strengt tatt gå for em Mac Pro?

Kunne tenke meg å holde meg til en iMac (f.eks. 27 tommer), men er usikker på om den er god nok til å drive hele CC pakka, jobbe med magasiner, bilder osv?

Vi den duge? eller vil jeg slite med den?

Noen som har gode innspill til itt valg?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Mitt behov?

Innleggav kimern68 » tir 09.12.2014 13:42

Jeg vil vel tro at en 27" iMac skal kunne holde til ditt bruk, nå får man jo spesifisert den med 5k retina skjerm, 4gb videominne og opp til 32gb ram, samt at den har 4 kjerners prosessor, enten i5 eller i7. Dette er jo toppspesifikasjonene, og jeg vil tro at om du klarer deg med en Macbook Pro Retina i en eller annen konfigurasjon på hjemmekontoret, så bør 27" iMac Retina også fungere på jobb, denne er jo enda kraftigere. Og selv min mid-2012 Macbook Pro 13" i7 non retina takler å jobbe med CC pakka og Logic Pro X (Lyd) uten problemer. Og Logic tar fort en del minne om man bruker en del plugins og sånne ting i miksen. Det eneste jeg savner er en bedre skjerm, men dette kan jeg da fint koble til eksternt.
medlem i 141 måneder
 

Re: Mitt behov?

Innleggav marillionmac » tir 09.12.2014 15:56

Takk for svar!

Da heller jeg nok i retning av en slik iMac.

Må bare være sikker på at jeg ikke fr en hverdag, der jeg vil slite med kapasitet.
Men dette virker positivt, så da er jeg nook på rett spor.

Takker!

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]